• Show n tell

Barnstol på moppe!?!

Jag har köpt en eu moppe och undrar hur man skall gå tillväga med att sätta på en cykelbarnstol eller nåt annat som min dotter kan sitta i när vi skall åka iväg till dagis. finns det sidovagnar att köpa annars?
    finns det någon annan som också har satt på en barnstol på moppen?

• Svar på tråden Barnstol på moppe!?!
  • cloudberry79

Det är nog så olagligt och olämpligt som det kan bli, köp en cykel istället

Skillz that Killz 10k+
  • ming
    cloudberry79 skrev 2008-12-07 13:35:47 följande:
    Det är nog så olagligt och olämpligt som det kan bli, köp en cykel istället
    Det är det väl inte: www.polisen.se/inter/nodeid=11633&pageversion=1.html
  • Show n tell

jag har en cykel men jag får nämligen problem i knäna av att cykla.. därför var jag tvungen att köpa en moppe istället för att cykla. promenera kan jag men vissa dagar måste jag ju "skynda mig" till dagis för att hämta min dotter.

Är det verkligen olagligt? kan man inte bara åka lika sakta som en cykel?

• lillpuckot

Annars vet ja att de finns som "släpvagnar" man kan koppla på moppen. Ser ut som en cykelkärra ungefär.

• Majspuree

Vi har en cykelsadel på våran vanliga moppe. Det funkar ättebra. Bara du har en riktig hjälm till dottern så är det ingen fara.

• Show n tell

Majspuree skrev 2008-12-07 13:46:21 följande:

Vi har en cykelsadel på våran vanliga moppe. Det funkar ättebra. Bara du har en riktig hjälm till dottern så är det ingen fara.
    en cykel sadel? är det en sån tramp moppe då eller? hur har du satt fast barnstolen på den? och finns det så små motorcykel hjälmar? (min dotter är nämligen 2½ år)
  • Show n tell

lillpuckot skrev 2008-12-07 13:44:36 följande:

Annars vet ja att de finns som "släpvagnar" man kan koppla på moppen. Ser ut som en cykelkärra ungefär.
    vart köper man en sån?
  • Åzzy

Jag hade cykelbarnstol på min ciao när äldsta grabben var liten!

• cloudberry79

Man lär sig något nytt varje dag Skulle aldrig våga sätta min egen son på en moped dock, inte förrän han själv har licens att köra den.. En moped går ju mycket fortare än en cykel (om man inte tävlat i tour de france typ) och har andra regler, man får ju t ex inte köra moped på alla cykelvägar, iallafall inte hos oss..

Skillz that Killz 10k+
  • Sarapa

Jag åkte moppe med min mormor när jag var liten, ett av mina tidigaste minnen, var väl runt tre-fyra kanske o jag kommer ihåg att det var SKITKUL!!!

(¯`°?.¸ ღ Mamma till Elias -04, Leah -07 & bf 5/1 -09ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Barnstol på moppe!?!