• Anonym (Knäppis)

Konstig smak och lukt - gravid.symptom?

Nu tror ni säkert att detta är en klassisk "är jag gravid?"-tråd där jag rabblar upp massa vanliga symptom och vill höra bra saker. Det är det inte.

Hur som helst, mitt smaksinne är förändrat sedan två-tre dagar och allt jag äter smakar papper eller trä, allt från mintgodis till risgrynsgröt.
    Sen känner jag plötsligt massa nya lukter, som igår när jag lagt mig och plötsligt kände lukten av min pojkväns parfym som han inte använt på länge, han var heller inte hemma.

Berättade lite på skoj för pojkvännen som frågar om jag inte är gravid. Den tanken tänkte jag aldrig, bara att mitt smaksinne flummat ur, men bara för att han sa så måste jag ju fråga om någon varit med om samma sak.
    Metallsmak känner man ju till, men i mitt fall smakar det verkligen trä. Föreställ er hur det känns att stoppa t.ex en träslev i munnen, så smakar allt.

Har precis haft mens men den var kort och väldigt sparsam, som den visserligen är emellan åt, men nu lade jag ju märke till det i efterhand pga pojkvännens kommentar.
    Har också varit illamående till och från den senaste veckan, men det är också sånt som händer annars också då och då.

Vad tror ni? Vad tusan kan det bero på?

Det känns tråkigt om all julmat och allt godis ska behöva smaka trä i år, men då kanske man går ner något kilo.

Help please! =)

• Svar på tråden Konstig smak och lukt - gravid.symptom?
  • Anonym

Ja du riktigt svårt att veta, kan vara din kropp och dess hormoner som leker lite med dej, eller så kanske du är gravid, många får ju en mindre blödning vid mens, vet min mamma hade "mens" i 4 dagar när hon väntade mej. Alltså hon blödde inte lika mycket som hon annars brukar göra, men att den kom samma dag hon förväntade sej den, så hon trodde ju aldrig att hon var gravid.

Men jag tycker att du ska köpa ett G-test och testa.
    Lycka till

Försöker ni skaffa barn?

• Anonym (Knäppis)

Tack för ett svar, känns skönt att bli hörd (läst). =)

Det blir nog till att köpa ett test imorgon, bara för att stilla tankarna, tror pojkvännen blev lite orolig med och jag sa bara att "neeej, jag är inte gravid".
    Knasigt om jag visar mig vara det då.

Nej, vi försöker inte skaffa barn.
    Jag längtar tills dess, men han vill vänta några år till vilket jag helt är med på. Vill ju helst ha barn när han också vill.
    Visar jag mig dock vara gravid som är det välkommet för min del, jag älskar barn och är omringad av dom, så jag vet på ett ungefär vad man ger sig in på (även om det nog aldrig går att föreställa sig mammarollen innan man provat den).
    Vet inte vad killen säger om jag är gravid... har frågat honom innan hur han skulle reagera, men han vet inte säger han. Jag tror dock han tar det bra, han är en vettig kille.

Men nu ska vi inte grubbla mer över det, testa först är nog bäst. =)

• Anonym

hehe, det är lugnt, jag försöker svara på dom flesta inlägg, speciellt såna här då jag har så oerhört mycket erfarenhet om hur kroppen verkligen kan lura en hela tiden.

Lycka till, du måste ju tala om hur det går, kommer titta in här lite då och då för att se om du testat eller ej

• Anonym (Knäppis)

Då var du en sån person jag ville ha svar av. Hatar att få dumma svar om att ingen här kan veta och bla, bla, bla. =)

Jag ska köpa ett test innan jobbet nu i eftermiddag och testar imorgon bitti, lovar att berätta hur det går, men det är nog inget...

När man är gravid brukar man väl vara hungrig och sugen på mat? Jag är raka motsatsen, kan inte äta fast jag är idiothungrig, är väl förmodligen någon typ av hormon som fått fnatt i kroppen på mig.

• Anonym

Det finns ju bara ett sätt att veta om du är gravid, testa!

Mitt luktsinne har varit det förska såg får tokfnatt när jag vairt gravid, blir typ som en spårhund.

• Anonym

Anonym skrev 2008-12-08 13:23:15 följande:

Det finns ju bara ett sätt att veta om du är gravid, testa! Mitt luktsinne har varit det förska såg får tokfnatt när jag vairt gravid, blir typ som en spårhund.
    Men vad har jag skrivit...? Jag menar att mitt luktsinne är det första som fått tokfnatt osv.
    Nu har även annt fått spel, typ stavningsfunktionen =0)
  • Anonym (erfarenhet)

Anonym (Knäppis) skrev 2008-12-08 13:19:08 följande:

Då var du en sån person jag ville ha svar av. Hatar att få dumma svar om att ingen här kan veta och bla, bla, bla. =) Jag ska köpa ett test innan jobbet nu i eftermiddag och testar imorgon bitti, lovar att berätta hur det går, men det är nog inget... När man är gravid brukar man väl vara hungrig och sugen på mat? Jag är raka motsatsen, kan inte äta fast jag är idiothungrig, är väl förmodligen någon typ av hormon som fått fnatt i kroppen på mig.
    hehe, jag förstår dej, har fått många såna svar själv.

Det är så olika hur man reagerar om man är gravid, endel blir hungrig jätte lätt och ofta, andra vill inte veta av mat och vissa känner rent ingenting.

Så alla är vi olika.
    När jag var gravid första gången (slutade dock i MF) så varierade det från dag till dag mitt sug efter mat, mycket berodde på mitt illamående.

Du har ingen aning om när du ev. hade ÄL förra månaden?
    Och vet ni om ni hade sex i samband med det?

Håller tummarna.

Jo, har döpt mej till erfarenhet här i tråden så du vet när jag skriver =) Det är ju annars så många som heter anonym och inget mer
  • Anonym (Knäppis)

Alltså, jag äter p-piller, men magen har varit lite si och så i samband med mycket stress och det ligger lite i släkten att bli gravid trots p-piller, så man vet aldrig.

Åh, minns inte om vi haft sex i samband med ägglossning eftersom vi inte planerar barn, men det är också möjligt, det händer ju med jämna mellanrum. Men det är ju bara om p-pillrena strejkat som jag kunnat ha ägglossning såklart.

Men nu är testet inhandlat, imorgon blir det testing när jag vaknar, om jag kan hålla mig tills pojkvännen gått till jobbet. =P (För jo, jag kissar tamejtusan oftare än vanligt, men det är säkert bara en slump med, jag tror fortfarande inte jag är gravid...)

• Anonym (Knäppis)

Anonym skrev 2008-12-08 13:24:34 följande:

Anonym skrev 2008-12-08 13:23:15 följande:
    Men vad har jag skrivit...? Jag menar att mitt luktsinne är det första som fått tokfnatt osv.Nu har även annt fått spel, typ stavningsfunktionen =0)
    Haha, du hade formulerat dig riktigt vackert i första inlägget. =P
    Luktade på passerade tomater förut, brukar bli spyfärdig av den lukten men det luktade rätt okej. Haha. Om inte annat håller jag på att genomgå en extreme makeover i mig själv. =P
  • Anonym (erfarenhet)

nyfiken som jag är undrar jag ju om du har testat nu och hur det gick

Svar på tråden Konstig smak och lukt - gravid.symptom?