Konstig smak och lukt - gravid.symptom?
Nu tror ni säkert att detta är en klassisk "är jag gravid?"-tråd där jag rabblar upp massa vanliga symptom och vill höra bra saker. Det är det inte.
Hur som helst, mitt smaksinne är förändrat sedan två-tre dagar och allt jag äter smakar papper eller trä, allt från mintgodis till risgrynsgröt.
Sen känner jag plötsligt massa nya lukter, som igår när jag lagt mig och plötsligt kände lukten av min pojkväns parfym som han inte använt på länge, han var heller inte hemma.
Berättade lite på skoj för pojkvännen som frågar om jag inte är gravid. Den tanken tänkte jag aldrig, bara att mitt smaksinne flummat ur, men bara för att han sa så måste jag ju fråga om någon varit med om samma sak.
Metallsmak känner man ju till, men i mitt fall smakar det verkligen trä. Föreställ er hur det känns att stoppa t.ex en träslev i munnen, så smakar allt.
Har precis haft mens men den var kort och väldigt sparsam, som den visserligen är emellan åt, men nu lade jag ju märke till det i efterhand pga pojkvännens kommentar.
Har också varit illamående till och från den senaste veckan, men det är också sånt som händer annars också då och då.
Vad tror ni? Vad tusan kan det bero på?
Det känns tråkigt om all julmat och allt godis ska behöva smaka trä i år, men då kanske man går ner något kilo.
Help please! =)