• annie29

Vad är det för konstiga prickar min son har på rumpan?! (bild finns)

Första pricken kom för ca 1 vecka sen,efter nån dag hade han massvis,men bara där på rumpan, dem kliade lite första dan ,men inget sen,inge blåsor blir det utav dem,mer som en liten vit prick(som en finne ungefär men mer rött omkring).
    Det kommer nån mer per dag nu.

Nån som känner igen detta???

Tror inte att det är svinkoppor eller vattkoppor eftersom det ej blir nå blåsor utav dem,eller nå vätska ur dem.
    Har hört talas om virusutslag,han har ju varit förkyld,vad tror ni?

Han har blöjor på natten och hade nyss bytt blöjor,kan det vara dem tror ni?
    Har smörjt in med en salva,men det verkar ej hjälpa!

Bild finns i mitt galleri!

• Svar på tråden Vad är det för konstiga prickar min son har på rumpan?! (bild finns)
  • mammatalman

jag skulle åka in o låta en läkare titta på det där. inte akut nu men imorgon bitte skulle jag ringa o goka en "akuttid"

• Hanni

mammatalman skrev 2008-12-07 18:29:42 följande:

jag skulle åka in o låta en läkare titta på det där. inte akut nu men imorgon bitte skulle jag ringa o goka en "akuttid"
    Jag med! Det ser inte alls bra ut!
  • Champagne

Kollade på bilden, och jag tycker att du ska kontakta husläkaren eller BVC. Det var rätt mycket prickarFot i munnnen.

Jag blev törstig och drack upp mig själv
  • annie29

Jo,tänkte kontakta BVC imorrn!  men det är ingen som har nå idé vad det kan vara?   Allergi?

• mammatalman

annie29 skrev 2008-12-07 18:31:29 följande:

Jo,tänkte kontakta BVC imorrn!  men det är ingen som har nå idé vad det kan vara?   Allergi?
    barnavdelningen på sjukhuset är bättre. tycker jag iallafall. du kan ju ringa dit först o försöka boka tid. ibland kan de hänvisa till bvc först men inte alltid
  • Chaia

Jag tror på svinkoppor. Min dotter har haft besvärliga utbrott av svinkoppor flera gånger under hösten. På rumpan och i nacken. Det såg ut precis som på bilden. Väldigt, väldigt smittsamt. Vi var tvungna att behandla med penicillin.

Storasyster 0408 och Lillasyster 0710
  • Luddvar

Jag skulle också tippa på svinkoppor. Min dotter hade det runt näsan i höstas och det blev inga blåsor av det utan som små finnar och sen sår men gulaktiga skorpor på.

• SanSin

Jag skulle ta bort min sons rumpa från galleriet och uppsöka en läkare istället...Tänk på alla äckelpervon som finns här...

• annie29

det blir ju inga sår alls utav dem,eller några skorpor, men kan de alltså vara svinkoppor ändå?

• Heavenlyfaith

Jag tror mer på allergi än svinkoppor... vi är "THE family of kopps" o dom ser inte riktigt ut sådär...

Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
Svar på tråden Vad är det för konstiga prickar min son har på rumpan?! (bild finns)