• Anna1974

Många misslyckade IVF-försök men lyckats till slut?

Har varit väldigt positiv och hoppfull genom våra 4 IVF-behandlingar, men nu börjar hoppet dala...

Skulle behöva några solskenshistorier! Berätta gärna om ni har lyckats med IVF trots många misslyckade försök. I vårt fall har vi manlig faktor med enstaka simmare och ICSI.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Många misslyckade IVF-försök men lyckats till slut?
  • Pimpinellan

Skulle jag också gärna vilja veta. Visserligen blev jag gravid efter vår andra IVF,men fick tyvärr MA och det tycker det flesta trots allt jag ska vara TACKSAM för för jag "vet ju ändå att jag kan bli gravid". Ja,det kanske jag vet,men jag hade hellre sluppit vara gravid alls om det ändå skulle gå åt skogen! Det var ENBART slöseri med tid-tid som är dyrbar i fertilitetssammanhang. Nu ska jag snart göra min 4.e IVF och hoppet sjunker för varje gång...

• Tjejen 75

Hej på er! Jag behöver också några solskenshistorier, för just nu känns det som att jag famlar i tomma intet efter svar. Jag och mannen har oförklarlig barnlöshet. Har hunnit med 3 färska IVF och 1FET som slutade med missfall i juni-08. Har 5 embryo som finns kvar i frysen på Cura som vi hade tänkt använda oss av i typ april-maj nästa år.........

• bamsefan

Hoppas kunna sprida lite solsken...........

Jag sitter här och njuter av livet......efter 7 insättningar, överstimuleringar och 2 missfall. Och sist men inte minst 2 underbara gossar på 5 månader.Hoppet och viljan att inte ge upp föränn man vet att man gett allt vad man tål och orkar......kan ge er belöning i slutändan.
    Jag försökte hela tiden se framåt och tänkte att så länge jag orkar är det bara att köra på.Visst tog kroppen stryk ibland...........men det va det värt.

Gossarna är mina små mirakel och jag tackar gud varje dag för att jag inte gav upp.

Så länge ni orkar och kan så käpa vidare.Bara att veta att man gjort va man kan.Kommer att vara en tröst hur det än slutar.

Lycka till..................

• Fjällsippan

Jag hoppas också kunna sprida lite hopp!

Efter 10 återföringar (4 ET, 6 FET och ett MA) lyckades vi äntligen och i oktober fick vi en liten pojke. Vi var oförklarligt barnlösa och sammanlagt återfördes 16 fina embryo till mig, och som ni förstår kändes det hopplöst med alla minus...men på något sätt lyckades jag ändå alltid återfinna en gnutta hopp mellan varje misslyckat försök som räckte till för att orka kämpa vidare. Och det som tycktes vara en ganska misslyckad ivf-behandling med få ägg resulterade i en lyckad graviditet och vår lille pojke.

Önskar Er ett stort lycka till!

• marvor

Hoppas att jag oxå kan sprida lite hopp...

Efter 5 st IVF och 1 st IVM har vi nu en 18 månaders dotter som är full med bus.
    Vi startade IVF-resan pga manlig faktor och gjorde ICSI. Under resans gång så upptäcktes det även att jag har sämre äggkvalite än normalt för min ålder. Vi blev erbjudna pengar tillbaka på en klinik däe vi köpt trepack efter två misslyckade IVF:er. Detta pga att läkarna ansåg att våra chanser att lyckas med IVF var mindre än 10%. Men vi gav inte upp utan gjorde vårt sista försök, jag lade om min kost och gick hos akupunktör. Resultatet blev världens underverk, vår dotter.

• kikolina

Marvor-grattis till att det lyckades! Jag är oxå nyfiken på hur du la om kosten??

• marvor

Jag la om kosten enligt min akupunktörs rekommendationer, kommer inte ihåg i detalj alla saker. Jag vet att jag slutade med kaffe och te för att de innehåller koffein, jag slutade även med vitlök eftersom det stärker immunförsvaret och kan försvåra för embryot att fästa (enligt den teorin jag följde). Jag köpte även kinesiska örter och mer vitaminer. Vet inte om det var akupunktur som gjorde att vi fick vårt underverk men jag vet att jag mådde så mycket bättre under den IVF behandlingen jag gick på akupunktur än alla tidigare behandlingar.

• Anna1974

Tack för att ni delar med er, och grattis till er som har lyckats!

Om det finns fler värmande historier så får ni gärna dela med er av dem.

• Sjöjungfrun1

Helt underbart att få höra någon som lyckats! Själv har jag 1 ET och två FET med inläggning, överstimulering och MA bakom mig och jag är just nu så jädra ledsen. Känns att man verkligen behöver stöd nu! Så alla solskenshistorier får gärna värma min dag!

• milja08

Det här är ingen egen historia men vill ändå berätta min vänninas historia för att ge lite hopp.

I hennes fall var det så att det var manlig faktor med för få simmare, de har gjort sammanlagt 7 ivf försök, samtliga med icsi, varav endast det sista som nu gjordes i Falun resulterade i en graviditet, de ska nu äntligen ha barn i början på februari!

• nirakanna2

Vi har inte gjort så många, men testade minus vid 3 första ICSI och fick aldrig något embryo till frysen. Fjärde försöket orkade vi mest göra bara för det ändå var betalt, men då äntligen fick vi plus på stickan och en liten blastocyst till frysen. Skillnaden fjärde gången var att jag hade lyckats övertala läkaren om att få byta medicin.

• Kwela

Behöver också få höra dessa historier då det känns som att hoppet är ute. Tom vår läkare säger att vi borde tänka på adoption. Men jag vill göra vårt sista och 7 ivf. Har totalt gjort 7 insättningar med totalt 14ägg. Är oförklarligt barnlös!

• LePaige

nirakanna2: måste fråga, finns det olika sorters typer medicin som man kan få vid ivf?

• entjej

LePaige skrev 2008-12-30 18:07:43 följande:

nirakanna2: måste fråga, finns det olika sorters typer medicin som man kan få vid ivf?
    Jag är ju inte nirekanna men svarar det jag vet. Som sprutsort finns menopur (FSH & LH från urin), puregon (FSH i form av follitropin beta, konstgjort framställt) och gonal-f (FSH i form av follitropin alfa, konstgjort framställt).
Svar på tråden Många misslyckade IVF-försök men lyckats till slut?