norwegian
Hej!
Jag undrar om det är någon som har flugit med norwegian och vet om man får ta bilstolen med sig som handbagage? Och vagnen? Vi har en bugaboo, så den går att fälla ihop till väldigt liten?
Hej!
Jag undrar om det är någon som har flugit med norwegian och vet om man får ta bilstolen med sig som handbagage? Och vagnen? Vi har en bugaboo, så den går att fälla ihop till väldigt liten?
ja, det undrar jag också? hur är det på Oslo gardemoen flygplats?
Skulle inte tro det. Vagnar och bilbarnstolar måste alltid checkas in. Jag har läst om folk som fått ta med bilbarnstolar (babyskydd alltså) på plan (vet ej vilka bolag) men då måste man stoppa dem i bagagehyllan eftersom barnet måste sitta fastspänt i det (och man betlar ju inte eget säta för såna små). Man kan ju köpa en såndär vagnpåse i incheckningen.
Däremot så betalar man inget extra för vagn och bilbarnstol med Norwegian(de tar ju betalt för incheckat bagage). Har bara flugit inrikes med dem. Är du orolig för att grejerna ska pajja så kan jag lugna dig med att jag har flugit många ggr med olika bolag och det har alltid gått bra. Vill man (om man flyger från ARN), kan man hyra ngt som kallas air shells (googla på det - tror det heter air shells) på Arlanda, det är ngn slags väska som man kan stoppa in vagnen i. Men då måste man ju ta den med sig på det resmål man kommer till.