• Mamisita

Didriksons overaller, behöver hjälp med storlekarna !!!

Behöver akut hjälp!

Köpte en Didrikson overall i storlek 100 men tycker att den är så stor. Kunde dessvärre inte testa 90 storleken då den var slut på detta ställe men testade en annan liknande overall i storlek 90 (jämförde dessa overaller med varandra fast i stl 100). Uppfattade den dock som i minsta laget, då det inte fanns mycket utrymme för att växa i (bor i norrland, lång vinter).

Men nu funderar jag på om jag inte ska försöka hitta någon overall i storlek 90 istället ändå, då 100 kändes så stor...

Vad har ni för storlekar på era Didrikson overaller och hur stora är era barn? Vet inte hur jag ska tänka...

Dottern är ca 88 cm lång (ganska smal)och väger kring 12kg

• Svar på tråden Didriksons overaller, behöver hjälp med storlekarna !!!
  • CharmingGirl

Min son är 83,5 cm lång och väger strax under 12 kg. Han har 80 i sin Didriksson och än har en del att växa i.

• medea08

Vet inte hur stor sonen är, men storlek 74 passar i allt. I sin Didriksson-overall har han storlek 80, den funkar, men är något stor (gör ju inte så mycket då han är så liten fortfarande).

• Mamisita

Oj ok då kanske det fungerar med en 90 då? Hur mycket extra har han i axlarna/grenen?

Tyckte det kändes som när expediten tog tag i 90 overallen i axlarna så åkte overallen rakt in i skrevet på dottern (kanske inte så skönt?). Men så har jag ju bara jämfört de två overallerna och då i storlek 100 bredvid varandra....

• LeoNo4AleXo6

Har en 2 1/2 åring som fortfarande kan ha sin Didrikson i storlek 90...
    Förra vintern var den lite stor, men ändå så att han kunde ha den.
    Och i år är den alldeles lagom så att den räcker vintern ut.

Han har storlek 98/104 på vanliga kläder, och är lite längre än sina jämnåriga på dagis.

• Nikitastar

Min grabb fyller 2 om en månad. Han är ca 90 lång och väger ca 15 kg. Storlek 80 är fortfarande lagom på honom.

• fruL

Hej,

Jag tycker att Didriksons är större i stl än andra märken. De verkar bra men är lite stela och har overallen växmån så blir det svårare att röra sig. Min dotter har en Fix i stl 100, men Didrikson var för stor i samma stl. Hon är ca 90 cm lång.

fruL

• Stina0

Min dotter är exakt lika stor som din och jag har fyndat en Didriksson i strl 100 till henne som är tänkt för nästa vinter.... Nu har hon en 8848 i strl 90.

Håller jag den i strl 100 framför henne så ser den väldigt stor ut....

• Näbbmusen

Min son är ca 82-83 cm lång och väger strax över 13 kg (16mån) han har storlek 80 i didrikssonsoverall. så 90 blir nog bra!
    Han har för övrigt strl 90 i deras regnställ och det är stort!

• Nynne

Jag har ingen overall dock ett fodrat regnställ i strl 80 till dottern som är sjöstort! Hon har vanligtvis strl 92 och väger knappt 12 kilo och är säkert 83-84 cm.

• BetongMorsa

Min dotter e 80 lång och har strl 90. Hon borde kunna ha den nästa vinter med då hon följer samma mönster som min stora tjej.

Stora tjejen är knappt 100 lång och har strl 100. den är ngt stor men inte för stor.

• storkatta

Vår dotter hade strl 90 i sin Didrickson overall förra vintern, den var helt ok, men började kännas på gränsen till liten i slutet på mars. Hon var lite drygt 90 cm då, och är ganska smal i övrigt. I år har hon fått en ny Didrickson i strl 100, den är rätt stor nu men funkar, hon är nu ca 94 cm lång.

• jen bossman

min son är 101 cm och har strl 100.

• aabb

storlek hundra är stort för ditt barn tror jag, 90 blir mer än väl...

• LottaRos

Vi köpte stl 110 till våra killar förra året, då de egentligen skulle haft stl 104.
    Nu har de vuxit på rejält och kräver storlek 116 - men Didriksson-overallen passar finfint i år med och kommer att räcka hela vintern!

Så ja, de är stora i storlek.
    90 hade säkert passat bra.

Svar på tråden Didriksons overaller, behöver hjälp med storlekarna !!!