Arbetskamrat med allvarliga attitydproblem!
Jobbat på vårt jobb nu i snart tre år.Vi startade upp verksamheten själva.
Vi är 7 personal och en har nu gått på mammaledighet.Hennes vikarie är hemsk!
Hon har attitysproblem, väldigt kaxig och rätt ful i mun ofta.Väldigt rabiat av sig.
Vi har alltid haft så fin sammanhållning i arbetsgruppen, ovanligt bra stäming.
Vi har väldigt fritt arbete och vi får ibland ta lite längre lunch utan att flexa ut om vi ska ngt speciellt, men hon utnyttjar det.Går ibland flera timmar mitt på dagen, går alltid tidigare och på utbildningen vi hade nu siste gick hon från kafferasten och kom igen till efter lunchen.Var borta i 3 timmar.Vi frågade vart hon tog vägen och då svara hon irriterat att hon gjorde ett ärende.
Har försökt prata med henne men hon blir rätt aggressiv och går i försvar och blir arg.Vi är nu två som gick till chefen och det resulterade i att hon kommer ner i receptionen och "anmäler" så fort hon ska göra något litet.Jag sa då till henne att hon inte behövde göra det, att hon inte skulle känna att vi krävde det.Då brast hon ut och sa "vad fan håller du på med"!
Man trippar på tå för henne, jag tror hon har allvarliga problem privat och jag misstänker missbruk faktiskt.Inte lukat något eler så , det är mest en känsla jag har.
-tycker hon verkar vara lite extra aggressiv mot mig, kanske för jag ifrågasatte hennes beteende då jag ansåg att hon borde prata med en av våra kolleger som hon kritiserade på ett morgonmöte.Jag bad henne vänligt att ta upp det med kvinnan som det gällde, eftersom hon inte var där då hon tog upp grejen hon kritiserade.
Hur hanterar man denna människa?
Ska man vika sig för en sådan rabiat människa?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-07 22:50
Jag skulle vilja säga ifrån nästa gång hon beter sig illa eller kräker av sig.Vet bara inte hur.Har lite svårt för konflikter.
Tips på tillvägagångssätt?