• lupintjejen

underlätta flyg-tryckutjämningen för 2-åring???

Vi ska resa till egypten om mindre än två veckor med sonen som är två år nu. Det är första gången han flyger och skulle behöva råd på hur man underlättar tryckutjämningen??
    Vuxna tuggar ju tuggumi men kan ju gärna inte ge det till Simon.

Tips mottages tacksamt :)

• Svar på tråden underlätta flyg-tryckutjämningen för 2-åring???
  • lilla sandra

Har ingen erfarenhet av det själv, men jag vet att när vi flög så var det flera barn som hade napp under själva uppstigningeen o landning. Det skulle tydligen fungera på samma sätt som tuggummi för oss vuxna..
    Men somsagt, har ingen EGEN erfaren het av det.

• Pshevil

Sonen brukar aldrig känna av det, han har haft napp eller druckit något precis vid start och landning.

• Victorys mom

Victor har flugit en hel del och vi gav honom en flaska med dricka när han var liten och när han blev äldre sa vi att han skulle gapa som ett lejon och visade honom. Eller gäspa. Vad som helst och så visade vi hur man skulle göra så skulle ajjet gå bort som vi sagt. Ni får pröva er fram men vi har aldrig haft problem och tror inte det är så vanligt men om han känner av det så märker man. Gör det till en lek och förklara att det inte är konstigt. Gapar man som ett lejon så försvinner ajjet i öronen

• Victorys mom

Victor har flugit en hel del och vi gav honom en flaska med dricka när han var liten och när han blev äldre sa vi att han skulle gapa som ett lejon och visade honom. Eller gäspa. Vad som helst och så visade vi hur man skulle göra så skulle ajjet gå bort som vi sagt. Ni får pröva er fram men vi har aldrig haft problem och tror inte det är så vanligt men om han känner av det så märker man. Gör det till en lek och förklara att det inte är konstigt. Gapar man som ett lejon så försvinner ajjet i öronen

• Cocarola

Vi visade storasyster hur hon skulle hålla för näsan, stänga munnen och försöka blåsa ut luft för att tryckutjämna. 2-åringen såg på och plötsligt kunde han också. Som positiv bieffekt blev han dessutom en hejare på att fräsa näsan vid behov.

• Coconut76
    Svar på #1
    bra om barnet tuggar på når..större barn kan tugga tugummi, yngre e bra om de ammas..men annars finns det på apoteket tryckutjämnande öronproppar som heter earplanes, dessa e suveräna
  • rubygirl

Vi gjorde det till en lyxgrej och lät sonen få en liten godisklubba när planet började lyfta. Mycket populärt och effektivt.

• Cocarola

Coconut 76: har du provar öronpropparna på barn? Vi köpte minsta modellen och de passade, men barnen vägrade ha dem i... : (

• mamma me tre

Vi har inte gjort någonting.... har gått jätte bra att flyga för alla 3 barnen:)

• cantar

Vi flög till Thailand precis och vi hade dricka som var extra god vid star och landning. Sen sprayade i med nässpray 30min innan start och landning.

• Coconut76
    Svar på #10
    ja d har jag men mina barn e inte pyttesmå så de fattar ju iof varför de ska ha dem i...dom va 6 å 8 nu när vi var iväg...men dom e verkligen toppenbra å håller va dom "lovar"
Svar på tråden underlätta flyg-tryckutjämningen för 2-åring???