• Anonym

HJÄLP MIG, gravid i vecka 24 & jag kan inte sluta röka.

Jag behöver hjälp!
    Jag är gravid i vecka 24, och jag har inte lyckats sluta röka än. Fastän jag vet hur illa det påverkar mitt barn i magen, så kan jag inte sluta.

Jag skulle aldrig kunna förlåta mig själv om någonting skulle gå fel med mitt barn pga att jag inte kunde vara stark nog att sluta.

Hur lyckades ni?

• Svar på tråden HJÄLP MIG, gravid i vecka 24 & jag kan inte sluta röka.
  • Viewsonic

Jag slutade bara rakt av, fanns inget alternativ för mig eller hur-gör-man-knep som jag använde. Vet inte hur jag kan hjälpa dig.

• Viewsonic

Släng ciggen och köp inga nya. Umgås inte med någon som röker. Röker respektive (pappan) så får han också sluta.

• danitra

Det som hjälpte mig att inte lägga in en snus var att se det barn jag skulle få hålla i min famn framför mig. Såg framför mig hur han såg upp på mig med beundrande, oskyldiga ögon - övertygad om att hans mamma aldrig medvetet skulle skada honom.

Då KUNDE jag inte lägga in en till snus.
    danitra.blogg.se - läs den, den är skitbra!
  • Anonym

jag har försökt med allt känns det som.

graviditeten känns fortfarande overklig för mig, och jag har svårt att inse att det faktiskt växer en liten bebis innuti mig. kanske är det en anledning till att det är så svårt att avstå från cigaretterna? det känns som att jag kanske inte tar det på allvar, eftersom jag fortfarande känner att det inte är verkligt? ... jag vet inte..

• Anonym

Men vakna!!trotts att du inte kan ta in det..så är det dax NU!

AGERA!!!

Allt handlar om din vilja...går ditt ego före ditt barn?

Lycka till...o tänk på orden...är du ego? har du ingen jävlar annama ens när det gäller ditt barn??

• Anonym

Är gravid med nr 2 o kan inte heller sluta..

• Anonym

JO ni KAN!!men ni har inte stake att göra det....sorry!

visa att ni har det istället för att skriva dessa trista trådar!

• Anonym

det är lätt att vara nedlåtande för någon som antagligen aldrig varit i samma sits?!

• Anonym
    Anonym skrev 2008-12-08 14:56:15 följande:
    det är lätt att vara nedlåtande för någon som antagligen aldrig varit i samma sits?!
    mmm eller så är det så att de hade det lätt och inte kan förstå att andra kan ha det svårt, undrar om man skulle säga samma sak till en person som led av ett 10 årigt heroinmissbruk, att det är ju bara att sluta...
  • Anonym

och att jag skriver i dessa "trista trådar" är väl ett bevis på att jag VILL sluta röka, men kanske behöver lite hjälp på traven? och inte negativa kommentarer om hur egoistik man är.

Svar på tråden HJÄLP MIG, gravid i vecka 24 & jag kan inte sluta röka.