• Brrr

Okej...försöker igen: Valter, bara positivt tack!

Okej, ni som tycker om namnet Valter eller har ett barn som heter det!
    Berätta gärna varför ni tycker om det!!

FÖRKLARING:
    Är just nu i den känsliga namnfunderingsfasen (höggravid) är jättekritisk mot mina egna namnförslag, så jag behöver lite uppmuntran! På min förra tråd var det första inlägget jätteneggo och sågade namnet totalt, klarar inte sånt riktigt nu.

• Svar på tråden Okej...försöker igen: Valter, bara positivt tack!
  • Alvi

Valter är jättefint, skulle passa en människa i alla åldrar och jag hade det själv på min lista.

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Miss Lau

Jag har en Valter

Tycker det är ett tufft namn som passar på människor i alla åldrar och situationer.

Såg även en av dina andra trådar och Valter passar jättefint till syskonens namn, vi hade förövrigt också Melker på listan men valde Valter istället.

• grabbmamman linda

Jag hade nog haft en Valter nu om inte jag döpt mitt första barn till Viggo.. Viggo o Valter tyckte jag var lite töntigt..

Valter är ett jättefint namn!

Viggo 060703 Joel 080825 Mina små trollungar :)
  • Daddys Girl

Var helt insnöad på Valter när jag väntade sonen. Men sen när han kom så var han ingen Valter, blev Viktor istället.
    Valter är jättefint! Passar i alla åldrar!

• Sommarluft

Vi har oxå funderat lite på Valter. Tycker det är ett rätt tufft namn, som känns "lagom" inne, inte för populärt men inte helt ute.

• Mollie77

Förr gillade jag inte de, men faktiskt så har jag "vant" mig o tycker de är riktigt fint numera!!

• pucken

Valter är ett jättefint namn! Om vi inte haft en katt med det namnet hade vår Algot fått heta det istället.

• spöke

Jag gillar Valter jättemycket. Och det naturliga smeknamnet Valle som han kanske får av kompisarna är bara sött tycker jag.

Valter passar alla åldrar. Från spädis till farbror.

• ToKar

Jag funderar också på Walter om det blir en pojk, men då med W. Eftersom att vi heter Waldén i efternamn och ungen kan ju inte ha förkortningen VW, skulle ju se lite konstigt ut

• dragon06

för något år sedan tyckte jag hur kan man ge ett barn de namnet??

men så började min dotter på dagis och värdens goaste grabb gick där.. han var bara så söt. han tröstade min tjej vid inskolningen om hon var ledsen osv. han hete nämligen valter..

nu är jag själv höggravid och jag skulle lätt kunna ge min lille namnet valter, men min man vill inte så vi väntar en rasmus..

valter är super fint!

• Skrik och Panik

Vi har Valter med på namnlistan!

• Ruda

Min morfar hette också Valter (eg. Nils-Valter), och min son heter nu NILS Karl Valter. Ville att han skulle heta Valter i tilltalsnamn, men maken tyckte annorlunda, så det fick bli en kompromiss!

• Suri

Jag vill att min lilla skulle heta Valter. Jag tycker det är jättefint! Kände en liten Valter för många år sedan som var så söt.

Men det blev ingen Valter. Det blev en Sune! (många har dissat det namnet och varit jätteneg. Men det ÄR en Sune!)

• Kokkari

Valter är ett jättefint namn! Kör på det du om babyn som kommer ut känns som en Valter.

Svar på tråden Okej...försöker igen: Valter, bara positivt tack!