• Mias

KVIK Kök, nån med erfarenheter??

Hej o hå!! Ska köpa hus och byta köket där, har nu varit o kollat på otaliga kök, allt från invita till ikea, fastnade för Marbodals kök men tänkte att jag kollar på Kviks oxå, blev såld, + att säljaren räknade ut vad 'mitt' kök skulle kosta, då visade det sig att jag skulle hamna 2000:- UNDER priset jag fick från Marbodal, och detta var inklusive träbänkskiva (3 cm tjock med list på så den ser ut som 6 cm), hos Marbodal valde jag laminat för att komma ner i pris. Är det någon som har köpt kök hos Kvik eller vet nånting om det? Är det bra, dåligt?

• Svar på tråden KVIK Kök, nån med erfarenheter??
  • hami

Svårt att välja var ska man ta sitt ny kök.

• hami

Jag skrev jätte lång text men den försvan....

• Mias

ahhh du skojjar... kan du inte skriva igen.. om du orkar..

• hami

Ok skriver igen. Vi har köpt våran lgh ett år sen. Då renoverade vi allt annat utom kök och badrum. Nu vill vi göra om hela köket. Vi har fastnat för Puustelli vet att kvaliten är bra i alla fall det märker man i pris. Sen hittade vi en nu öppnat Roslagskök. Ägaren sa, att han gör alla lukor själv... vem vet??? Vi har oxå tittat hos Kvick (dom hade ingen tid att hjälpa oss just då) och Marbodal var på semester eller nåt. Det var stängt iaf. Vi måste fråga föreningen om vi får ta bort en vägg innan vi går vidare. Hur ser ditt dröm kök ut Mias???

• Mias

Tror faktiskt det blir Kvik.. Fastnade för Marbodal men när jag ser att vi kan komma undan med flera tusen så får pengarna bestämma, tror inte skillnaden är så stor. Vet massor av folk som satt in Ikea och de är bra och Kvik är säkert nåt liknande. Tyvärr finns det inte kritvita luckor hos Ikea utan de ser gula ut, precis som nån rökt i 10 år bland dem. Drömkök.. tjaaa, det har jag inte tänkt på, jag får ett ganska fint kök nu, vi ska göra om rummet bredvid till matplats så det kommer att bli ett stort kök med plats för många människor och stora middagar! Det gillar jag!! Vita skåpsluckor, mörkt golv och mörk bänkskiva, glasskiva istället för kakel och induktionshäll ska jag ha. Kyl o frys i rostfritt precis som ugn och fläkt.. Jaaa, det kan nog bli himla fint!!!

• sandraG

hej! håller själv på o bygger kök för fullt, här är lite info:
    marbodal, IKEA och epoq( som vi har valt, finns i bromma) tillverkar stommarna i samma fabrik, dock har marbodal fler olika storlekar än standard så att säga. marbodal är ju tok-mkt dyrare än de andra 2.
    electrolux home har också ett kök som heter sense, är samma som marbodal men lite annorlunda luckor, ligger bet bättre i pris än marbodal.
    så här skulle jag sammanfatta det:

billigast, men bygg allt själv (lev i platta paket) alt. anlita snickare:
    IKEA (lite tråkigt kanske) samt epoq.

medel: sense, du får färdigmonterade stommar, enkelt att sätta upp, även noblessa (finns i bromma samt arninge.täby) hamnar på medelpris, då ingår dock vitvaror! vilket gör det mkt prisvärt, dock är luck-urvalet lite tråkigt tycker jag..

dyrt: marbodal, ballingslöv mfl, lite överskattat enl mig med tanke på priset, marbodal bästa urvalet iaf av dessa.

superdyrt: claessonskök (birgerjarlsg) platsbyggda, handgjorda..mkt snygga, tibro kök mfl, dyrt men kvalité för pengarna.

det första du ska basera dit val på om budgeten är större är nog hur händig du är och hur mkt jobb du är beredd att lägga själv.
    good luck!

• Mias

tack nyckelpigan!!!
    SandraG>> jo jag vet har nog varit i alla köksaffärer.. fastnade så för marbodal/sentence (electroluxhome), men kvik är så mycket billigare, vårt kök skulle kosta 43000 på homebutiken med laminatskiva och 40000 på kvik med träbänkskiva.. Men man e ju orolig att det ska vara kassa grejer, å andra sidan har dom 5 års garanti på skåp o luckor och 10 år på lådornas rullningsgrejer så jag tror det e ok ändå..

• kungens mamma

Jag har ett HAGA kök jätte fint i ek,det kostade
    ca 400 000:-gulp!dom har iaf superfina kök i lite olika prisklasser!
    Det blev dyrt för att vi valde ek iallt dvs:stommar, luckor,bänkskivor,fast köksön och "spishyllan"är granit.Men det blev fint! Syrran gjorde från Ikea och det blev oxå fint!

• mirella2002

Vi har kök från kvik och vi är helnöjda Det kostade ca 50000 men då har vi räknat med granitstensbänkarna som kostade 12000kr Har bilder i mitt galleri

• Mias

Ja, det får bli KVIK!! Bara bänkskivorna kostar ju nästan hälften än hos andra företag... Kan dock inte bestämma om jag ska ha trä eller laminat... Trä e ju så fint medan laminat e så mycket praktiskare.. Granit vill jag inte ha..

Svar på tråden KVIK Kök, nån med erfarenheter??