• Emmgun

kraftigt illamående och ryggont i v.31-32...

Hej!

Undrar om ngn känner/kännt något liknande. Är konstant illamående och har värk, som mensvärk fast tusen ggr värre, i ryggslutet. Har inte sovit en blund i natt och har samtidigt rejäla sammandragningar (oregelbundna sen i v.25) är nu i vecka 30-31. Har ringt MVC och frågat efter en läkartid, men det var fullbokat..

• Svar på tråden kraftigt illamående och ryggont i v.31-32...
  • Anine

Ring till förlossningen och hör, det hade jag gjort! Eller börja med att ringa sjukvårds upplysningen om du bor i sthlm 08-320 100, de är jätte duktiga! Lycka till!

• AishaYasmine

har du ont nere i ryggen eller upp mot njurarna?
    be bm kolla ett urinprov, det kan vara uvi eller lite njurgrus.
    Ska göra jätteont säger de som vet.

• livsmamma

Jag är i v 31+4 och har varit så sjukt illamående inatt och har varit så någon natt senaste veckorna men inet sammanhängande, vetheller inte vad det beror på men det har varit värst på nätterna. har oxå ont i ryggen men det beror väl på att man börjar bli lite stor nu, och jag har gått upp 20 kg!

• Emmgun

Har fått pratat m min BM nu och skall in till henne i eftermiddag och kolla så att allt e ok.
    AishaYasmine: Har ont i nedre delen av ryggen, äter redan antibiotika för kronisk bakterieinfektion så det skall inte kunna vara UVI.
    Livsmamma: Undrar vad det kan bero på, mitt illmående har hållt i sig sedan i torsdags men varit värst på nätterna. Har gått upp ynka 6.5 kg.

• livsmamma

Hoppas allt gick bra idag hos bm...jakonstigt att det kommer på nätterna, har känt det innan jag somnat och sen vaknat och varit jätteillamående, jag har inte pratat md min bm om det , borde kanske göra det. Har tänkt att det säkert är normalt, så stor som den är nu och är och möblerar om därinne=)

• Emmgun

Fick Lergigan comp för illamåendet, hoppas det hjälper.. BM sa att det var vanligt att illamåendet återkommer i de sista veckorna, suck.. Mådde illa de första 17 veckorna, sedan bra i två för att bli dålig igen fram till v.27 pga av antibiotikan och nu i v.31 igen.. Trodde jag skulle ha avklarat det nu.. Fick dessutom en läkartid på torsdag för att kolla upp ryggsmärtorna, ska bli skönt att få kolla upp det.

Svar på tråden kraftigt illamående och ryggont i v.31-32...