• Tequilaa

Inplastning av papper?

Finns det så man kan göra det hemma? Utan o behöva köpa nån speciell maskin? Ska göra en bok till min dotter i julklapp! Eller nån som har annat tips? Kankse finns o göra billigt någonstans?

• Svar på tråden Inplastning av papper?
  • Kristin24

hur menar du?
    plasta in sidorna eller?

plastfickor kanske

Go och glad Kexchoklad
  • Lady Namárië

Laminering, menar du? Åtminstone för mindre bilder brukar det finnas fickor för kall-laminering. Har du lust att kosta på dig en lamineringsmaskin brukar det finnas riktigt billiga på Claes Ohlsson. Det finns ju mycket annat roligt man kan göra med dem till barn. Egna memoryspel, t. ex.

Once upon a time we grew up on stories and the voices in which they were told /Taylor Mali
  • Tequilaa

Joo laminering menade jag, såg att det fanns på claes ohlsson o öb, hörde av en att man kan göra med stykjärn? nån som ver om det går? ist för o kosta på en maskin?

• colanappen

det finns väl förtfarande sån plats man hade i skolan där själva platsen var självhäftande. jag skulle gå till ex panduro och fråga... verkar onödigt att köpa en hel maskin för detta.

• Lady Namárië
    Tequilaa skrev 2008-12-08 12:45:14 följande:
    Joo laminering menade jag, såg att det fanns på claes ohlsson o öb, hörde av en att man kan göra med stykjärn? nån som ver om det går? ist för o kosta på en maskin?
    Ingen aning, fråga på hobbyaffärer eller liknande som saluför själva plasten. Kan tänka mig att det funkar med strykjärn om man lägger något emellan, men det blir nog lite pilligt att få det jämnt och snyggt.
    colanappen skrev 2008-12-08 13:12:13 följande:
    det finns väl förtfarande sån plats man hade i skolan där själva platsen var självhäftande. jag skulle gå till ex panduro och fråga... verkar onödigt att köpa en hel maskin för detta.
    Menar du sådan på rulle som man klär in skolböcker i? Jag tror inte att det blir styvt nog för att funka för ts.
    Once upon a time we grew up on stories and the voices in which they were told /Taylor Mali
Svar på tråden Inplastning av papper?