Hjälp mig få min hund att känna mer förtroende för mig
Får nog ta det från böjan. Har hämtat en eng staff från organisationen hundar utan hem för en vecka sedan. Urgo men lite av en utmaning. Hon är inte helt rumsren men det blir bättre och bättre. Den största utmaningen e väl att det e nästan enbart husse som gäller och hon HATAR att vara utomhus då blir hon en helt annan hund osäker och går precis intill fötterna och vill bara in. Släpper jag henne så sticker hon hem men husse följer hon då kan hon gå ute på tomten och bara strosa. Sen e hon väldigt känslig om man höjer rösten. Om husse går skriker hon och springer runt vi föröker träna på detta så här gör vi för att få föröka få ordning på henne.
1. Jag försöker ta alla promenader och försöker ta allt med ro
2. Husse ska hon vara ifrån en hel del och då försöker jag få henne söka lite godis inne, kela med henne och låtsas som ingenting. Bara vara lugn
3. Vi gör så att bara husse ska in på toaletten vad han än ska göra där så stänger han, e han ute och grejar så e hon inne med mig mm.
Anmärk gärna på det ni tycker är bra/dåligt, skriv gärna hur ni hade gjort i denna situation. Tips på hur man kan få henne att slappna av mer på promenaderna och så småningom kunna komma på inkallning. Har funderingar på om man skulle försöka få henne att söka efter mig i skogen, vet dock inte om det kan vara negativt då hon har lite separationsångest. Jaktinkallning kanske? Ja kom med massa ideer nu e ni snälla Vet detta kan ta tid men bättre att göra rätt från början så därför hör jag ni med er vad ni alla tycker så har man ju själv möjlighet att plocka ut det man tycker e bra