• pringles

Tumör i körteln som sitter vid halsen?

Har farit in och ut på sjukhuset nu sedan i tordags.
    Det började med att han hade en knöl på sin högra sida på halsen.

Massa prover togs bla halsfluss påssjukan m.m
    Men ingen läkare kan förklara vad det är, så ska in på torsdag så ska de se om de ska ta ett prov från själva körteln och se så det inte är någon tumör...
    Hur ska jag kunna vänta alla dessa dagar????

Någon som hört om detta innan?

• Svar på tråden Tumör i körteln som sitter vid halsen?
  • Imox

min bror hade en knöl på halsen när han var liten, dom testade allt möjligt,
    men nu vet jag inte alls mycket om var det var men har för mig att det var någon "cysta" som e helt ofarlig dom har tömt den ett par gånger då den blivit stor men inge farlig var det iaf..
    brorsan är 24 nu så...

• Angelika Miami

Nej tyvärr, men jag har haft en sjuk son (misstänkt cancer) Jobbigt med läkare, massa med frågor och inga svar. Jag krävde att få sitta ner och prata med en läkare! Läkare satt med mig och förklarade allt. vad han misstänkte, olika biverkningar, behandligsformer etc. Kräv förklaringar på allt!
    Vissa prover måste odlas, då kan man tyvärr inte påskynda det.

Ge inte upp!!!! Var stark!!!! Jag hoppas att det inte är något allvarligt!!!

• pringles

Usch ja jag hoppas värkligen det inte är något allvarligt.

Angelika miami - Hur har det gått för din son då? Var det inte canser? Var det något annat?

Tack för svaren...
    Man orkar inte vänta, man vill bara veta nu....
    Torsdag känns sm en evighet till..... och sen kasnke vänta ytterligare på svaren....

• Angelika Miami

Det visade sig vara skelett infektion. Men allt drog ut på tiden. Jag gick igenom ett helvete med sjukvården. Jag fick stå på mig hela tiden och pusha alla. Efter sövning, operation och många nätter på sjukhuset blev min son friskförklarad med ett hemst ärr på foten tyvärr.

• pringles

Angelika maiami

Skönt att det gått bra.
    Ja jag ska stå på mig och fråga ALLT på torsdag.
    Den som skriker mest får mest svar, så funkar det i vården....

• FruSascha

Ja jag har det. Knöl i körteln alltså och har haft det i flera månader.

De heter lymfkörtlar och man får knölar där när man varit förkyld. Det tar lång tid innan de försvinner ibland flera år. Går att operara bort men det är mest om de är stora så de syns. Inte cancer alltså utan väldigt vanligt förekommande vid speciellt förkylningar.

• pringles

Hej igen!

Var inne flera gånger med sonen eftersom den blev bara allt större, de tog alla sorters prover på honom, och inget visade något.

De tyckte själv det var konstigt på sjukhuset.
    Om det är något med körteln så brukar den vara mjuk, men denna var sten hård.

Men den gick ner efter någon vecka, såfår han det fler gånger ska ska de undersöka han ännu mer.
    Men cancer var det inte tack och lov, men alla tankar har redan sprungit igenom huvudet.

Fy, ens barn betyder allt....

• Nathalie70

humle 82, hur stora är din sons lymfkörtlar som han har haft så länge? Har du märkt om det har tillkommit nya?

Vi håller på att utreda min sons körtlar (4 st) på halsen som samtliga är mycket stora (ca 2 cm). Två har han haft sedan i somras och två dök upp i slutet av året.

• Trasig Udda Strumpa

när jag va liten så hade jag en autoimmun sjukdom sedan dess så har jag några lymfkörtlar på halsen som konstant är förstorade och hårda
    får jag en infektion så blir dom ännu större och även mina andra lymfkörtlar på halsen blir större än vanligt men inget är konstigt med dom

som barn får man ha förstorade lymfkörtlar både i nacken halsen anrmhåler och i ljumskarna utan att det behöver va något konstigt

och det där med att dom är hårda att det ska vara något allvarligt det har jag aldrig hört något om ifrån mina läkare

• humle82
    Nathalie70 skrev 2009-01-11 16:11:02 följande:
    humle 82, hur stora är din sons lymfkörtlar som han har haft så länge? Har du märkt om det har tillkommit nya? Vi håller på att utreda min sons körtlar (4 st) på halsen som samtliga är mycket stora (ca 2 cm). Två har han haft sedan i somras och två dök upp i slutet av året.
    vet inte, han har typ 5-6 stycken.
    har sökt läkarvåd när han var 1,5 utan att det var nåt, sen när han var 3,5 då var det halsfluss.
    (märke inte det)

men jag ahr hört flera säga det, du som vart och pratat med läkare? sjukt att ingen sagt att det är vanligt?

dom är som vindruvor.

jag tror att de flesta är ruckbara, är det det som är skillnaden?

ditt barns är EJ ruckbara?

vidare så blir jag förbannad på dom att oroa dig så!!!
    humlansblogg.blogspot.com/ /FD sannispannisen
  • pringles

Nu när han bir förskyld så ser man att de blir lite svullna, men inte alls lika som den i december.
    Hans svullnad gick utanför käkbenet och var enorm innan.

Nu ser man bara att de är lite svuööna, men så fort förskylningen lägger sig så försvinner de.

Vad jag hört så kan man ha större risk att få halsfluss om man har problem med mandlarna.

Jag tror att det var mandlarna som var svullna förra gången men enligt läkarna så kunde de inte hitta vad det var och att det var konstigt, men vi får se....

Svar på tråden Tumör i körteln som sitter vid halsen?