• entjej

Progesteronvagitorerna irriterar slemhinnorna - bör man avbryta?

Hej!

Har sedan jag fick tillbaka embryon för snart fyra veckor sedan använt progesteronvagitorier 3 gånger per dag. I onsdags förra veckan kände jag att det började "svida" lite av dom "där framme". I fredags fick jag lite brunblandade flytningar. Blev jättenervös. Vet inte anledningen till det men därefter har jag tagit vagitoerna "där bak". Läkarna sa man kan välja var man tar dom. Tydligen tas progesteronet upp av blodet. Och det verkar stämma för från igår kväll så har jag känt att det svidit "där framme" några minuter efter att jag tagit vagitorerna "där bak". (Mycket information, jag vet...) Någon berättade också att progesteronvagitoerna kan reta slemhinnan. Nu börjar jag fundera...om vagitorer som man sätter "där bak" kan reta slemhinnan "där fram" genom blodtransport hur går det då med slemhinnan i livmodern? Kan den också bli irriterad av vagitorerna? Kan man börjar blöda i livmoderna av vagitorerna genom att livmoderslemhinnan blir irriterad? När man känner att slemhinnor börjar bli irriterad av progesteronvagitorier böra man avbryta eller minska behandlingen då?

• Svar på tråden Progesteronvagitorerna irriterar slemhinnorna - bör man avbryta?
  • entjej

Kan tillägga att jag sedan i fredags, som tur var, inte haft några mer blodblandade flytningar.

• JAG är BÄST

Du borde ju ha haft ditt testdatum nu.

3v efter tranfer är den vanliga testdatumet.

Tycker du bör testa TS. Har du inte börjat blöda än så bådar detta gott

• entjej

JAG är BÄST skrev 2008-12-08 12:50:25 följande:

Du borde ju ha haft ditt testdatum nu.3v efter tranfer är den vanliga testdatumet.Tycker du bör testa TS. Har du inte börjat blöda än så bådar detta gott
    Ja, jag hade testdatum onsdagen för snart två veckor sedan. Jag fick pluss Men pga att jag fick missfall förra gången jag var gravid bad jag om att få fortsätta med progesteronet.
  • JAG är BÄST

Jaha, det föklarar saken ju

Saken är den att kroppen har ju fått sin dos av proggisarna redan. Slemhinnan är ju redan återuppbyggd.
    Så du behöver inte dom längre.

• entjej

JAG är BÄST skrev 2008-12-08 13:08:45 följande:

Jaha, det föklarar saken ju Saken är den att kroppen har ju fått sin dos av proggisarna redan. Slemhinnan är ju redan återuppbyggd.Så du behöver inte dom längre.
    Fast en del kan behöva extra progesteron. Ex en del med upprepade missfall kan få det utskrivet. Jag vill inte vänta på att ev. få upprepade missfall innan jag testar extra progesteron. Frågan är nu om det är dåligt att fortsätta pga att slemhinnan blir retad.
  • Birsen

en tjej...Jag är också jätteiriterad av dom. Ska ta dom tom torsdag. Men har så ont av dom nu. Det svider och det är så obehagligt. Jag har börjart att ta dom två ggr där bak och en gång där fram. Just för att det är så irriterat där fram...Men ha rinte kännt att det gör ont där fram när jag tagit som där bak...
    Gud vilket inlägg det blev hahhahha

• entjej

Birsen skrev 2008-12-08 13:19:43 följande:

en tjej...Jag är också jätteiriterad av dom. Ska ta dom tom torsdag. Men har så ont av dom nu. Det svider och det är så obehagligt. Jag har börjart att ta dom två ggr där bak och en gång där fram. Just för att det är så irriterat där fram...Men ha rinte kännt att det gör ont där fram när jag tagit som där bak...Gud vilket inlägg det blev hahhahha
    Ja, man börjar bli van med att diskutera en massa intima saker Dessutom har man flängt sig upp i gynstol och liknande ett antal gånger men i varje fall jag är då så nervös för vad tex ultraljudet ska säga och har allt fokus på det så jag tänker knappt ens på situationen i övrigt.

Hur länge har du tagit vagitoterna? När började det bli irriterat för dig?
  • Birsen

jag är inne på min tredje vecka med dom. Det började svida i fredags. Jag har ju hållt på med IVF i 6 år och träffat 10 tals läkare så iband känns det att flänga upp benen på gynstolen är som ett heltidsjobb. Man stänger av alla känslor och bara gör det typ!

Jag vet inte äns om jag kommer fram till VUL...Så nervöst det är...Livrädd för missfall igen. När ska du på VUL?

• entjej

Birsen skrev 2008-12-08 15:03:45 följande:

jag är inne på min tredje vecka med dom. Det började svida i fredags. Jag har ju hållt på med IVF i 6 år och träffat 10 tals läkare så iband känns det att flänga upp benen på gynstolen är som ett heltidsjobb. Man stänger av alla känslor och bara gör det typ!Jag vet inte äns om jag kommer fram till VUL...Så nervöst det är...Livrädd för missfall igen. När ska du på VUL?
    Nästa torsdag morgon den 18:e. Jättenervös varje gång jag går på toaletten. Jag önskar det vore lunch torsdagen den 18.e och allt var bra på VUL:et. Om det ser bra ut då kommer jag slappna av lite. NÄr ska du på VUL?
  • Birsen

hihihi...jag ska också dit den 18 de...Dom stänger nog efter det. Hon sa att det är tidigt men med tanke på mina missfall och så så ville dom att jag kommer innan julhelgen.

10 dagar kvar till VUL

Svar på tråden Progesteronvagitorerna irriterar slemhinnorna - bör man avbryta?