Progesteronvagitorerna irriterar slemhinnorna - bör man avbryta?
Hej!
Har sedan jag fick tillbaka embryon för snart fyra veckor sedan använt progesteronvagitorier 3 gånger per dag. I onsdags förra veckan kände jag att det började "svida" lite av dom "där framme". I fredags fick jag lite brunblandade flytningar. Blev jättenervös. Vet inte anledningen till det men därefter har jag tagit vagitoerna "där bak". Läkarna sa man kan välja var man tar dom. Tydligen tas progesteronet upp av blodet. Och det verkar stämma för från igår kväll så har jag känt att det svidit "där framme" några minuter efter att jag tagit vagitorerna "där bak". (Mycket information, jag vet...) Någon berättade också att progesteronvagitoerna kan reta slemhinnan. Nu börjar jag fundera...om vagitorer som man sätter "där bak" kan reta slemhinnan "där fram" genom blodtransport hur går det då med slemhinnan i livmodern? Kan den också bli irriterad av vagitorerna? Kan man börjar blöda i livmoderna av vagitorerna genom att livmoderslemhinnan blir irriterad? När man känner att slemhinnor börjar bli irriterad av progesteronvagitorier böra man avbryta eller minska behandlingen då?