Har en LSS-handläggare tystnadsplikt mot vuxna barn?
Jag vet inte riktigt vart jag ska lägga det här.. jag ringde i förra veckan och pratade med min mammas LSS-handläggare, jag ville veta vad som har blivit bestämt, och om det blivit någon plats ledig på LSS-boende till min mamma och isåfall vart. Då säjer LSS-handläggaren att det får jag prata med min mammas förvaltare om och att han är en myndighetet och inte kan lämna ut några uppgifter men det kan förvaltaren göra, berättar han. Detta trots att min mamma godkänt att jag ska vara med på vårdplanering. Stämmer det att han inte får säja något till mig som är hennes vuxna dotter? Jag har försökt få tag på förvaltaren sen i torsdags, pratat in medelanden på hennes mobil att hon ska ringa varje dag , men hon ringer ju inte upp, det går inte att få tag på henne, i fredags svarade hon, men avslutade snabbt att jag skulle ringa på kvällen, och det har jag gjort, men inget svar. Har hon ingen skyldighet som förvaltare att ringa upp mig? Jag måste få tag i henne, för jag och min bror som bor i en annan stad vill lägga fram ett förslag att hon ska säja till LSS-handläggaren att utöka sökningen efter LSS-boende till den staden som vi bor i, då vi är ett stort stöd för vår mamma, och hon behöver komma bort från personer i staden där hon bor nu. Jag har försökt lägga fram förslaget till LSS-handläggaren, men han säjer att det måste gå genom förvaltaren, men hon går ju inte att få tag på.. någon som har ett förslag på vad jag kan göra?