• Anonym (Mannen)

Är det ok att be sin kvinna att raka sitt könshår?

Är en lyckligt gift tvåbarnsfar som efter kanske gjorde bort sig igår. Ställde nämligen frågan till min fru om hon inte kunde raka av sitt könshår som hon tidigare gjort. Fick till svar att det inte var snyggt, bekvämt och dessutom pinsamt. För min del tycker jag det är tvärtom :) Undrar nu hur ni andra läsare skulle uppfatta en sådan här fråga från sin man. Hos oss blev stämningen lite spänd kan jag säga. Undra också hur ni ser på pinsamhetsaspekten. Är det pinsamt i tex ett omklädningsrum/offentlig dusch att vara 35 år och ha ett rakat kön?

• Svar på tråden Är det ok att be sin kvinna att raka sitt könshår?
  • Anonym

idag verkar väl de flesta tycka tvärtom... tragiskt nog, eftersom svampinfektioner och liknande bara blir vanligare och vanligare.

För min del skulle jag inte ta illa upp om min kille sa så (jag har aldrig rakat eller trimmat håret) men jag skulle nog inte göra det konstant bara för att han vill det. Särskilt inte om det inte är bekvämt.

• Anonym (ja)

jag skulle nog svara ja på din sista fråga. tycker det känns rätt porrigt att raka könet, om det är ALLT vi pratar om. därav skulle det kännas pinsamt i omklädningsrummet, hos gynekologen och var man nu kan tänkas visa upp det...bortsett för från mannen. sedan tycker jag, även om det känns hygieniskt sjysst att det kliar och skaver. jag är rätt känslig och snarstucken så jag skulle nog oxå känna att jag inte dög...trots att jag VET att jag borde ta det som att maken vill ha skönt sex med mig

• Anonym

jag säger det att rakar du dig så rakar jag mig till min sambo sen slipper jag mer tjat om sånt.

• Anonym

(anonym 1 här igen) det beror ju alldeles på _hur_ frågan ställdes också.

• Anonym (L)

Jag är 26, hade inte höjt på ögonbrynen om jag sett andra kvinnor rakade. Tycker det är bra att du frågade henne. Min man frågar mig ofta saker, vill jag så gör jag det, vill jag inte så låter jag bli. Är det nåt som jag vet att min man gillar och inte skadar mig på nåt sätt så varför inte om det gör honom glad.

Ta upp det igen om du vågar, föreslå att raka henne kanske. Rakade killar är också fräscht så kanske du kan göra det också.

• Anonym (Mannen)

Helrakat eller spara en del spelar egentligen ingen roll om vi ska ta detaljer. Tycker bara det är tråkigt med en gigantisk djungel som det blivit på senare tid (efter barn två)

• DizNick

För min del kör jag hellre rakat! Lätt att sköta och frächare. Skulle nog inte blivit förolämpad om min sambo bad mig raka. Dock skulle jag nog komma med en mot replik som: Javisst, om du gör det?!

Jag brukar inte bry mig om vad man har för frisyr "där nere", Dock kan man åtminstonde raka sig under armarna.

Tycker du ska respektera att din fru ej tycker det är snyggt eller bekvämt. Och ej be henne om det igen om det är ett känsligt ämne.

Men som svar på din rubrik: Absolut ok att FRÅGA om sin kvinna om attt raka sitt könshår. Dock kan du ALDRIG begära eller be henne om att göra det. Alla har en egen vilja som ska respekteras=)

Hoppas du förstår vad jag menar!

• medow

Anonym (Mannen) skrev 2008-12-08 13:17:57 följande:

Helrakat eller spara en del spelar egentligen ingen roll om vi ska ta detaljer. Tycker bara det är tråkigt med en gigantisk djungel som det blivit på senare tid (efter barn två)
    Be henne klippa ner det då eller hjälp till själv så får ni en mysig stund kanske.
  • Firstandhappy

klart som fan man kan be om det, vi kvinnor säger väl till männen ibland att dom ska raka sig i ansiktet för att det ser välvårdat ut, så varför ska inte mannen kunna be kvinnan att ansa busken mellan benen lite grann..

Svar på tråden Är det ok att be sin kvinna att raka sitt könshår?