• LAV0LINA

Att bli med barnbarn??

Nån som gett boken "Att bli med barnbarn" till blivande mor- och farföräldrar?
    (www.bokus.com/b/9789171304971.html)
    Nått att ge i julklapp bara som en lite kul grej till blivande mormor och morfar tro??
    Tycker dock att det stod lite om den..

• Svar på tråden Att bli med barnbarn??
  • Pernilla75

Jag gav den till mina föräldrar när vi berättade att de skulle få barnbarn.

Det är en form av presentbok så det står ingen fakta i den utan den är mer som en kul present.

• LAV0LINA

Hur menar du då, presentbok? Alltså nån fakta behöver dom ju inte, dom har ju tre barn
    Men tänkte mer på det som en kul grej.
    Men ska man fylla den själv med bilder och sånt eller vad??
    Det står ju "Den bekräftar allt vi redan vet om oss själva och våra barnbarn. Boken ger oss goda råd, som vi absolut inte kommer att följa. Framförallt påminner boken oss om vår oändliga vishet och kunskap om barnbarn"
    Och då tänkte jag att det är lite rolig text/historier i?

• Pernilla75

En faktabok har ju massor av fakta i men en presentbok är en bok med roliga texter och bilder, precis som du trodde. "Att bli med barnbarn" har ingen plats för egna bilder/material.

• LAV0LINA

Nej, jag tänkte mig i så fall att den boken skulle bli en lite kul grej bara, en "vid-sidan-om-present" typ till dom båda.
    Min pappa ser så fram emot att bli morfar liksom och det skulle vara roligt att ge nått till dom som får han att underhålla sig lite (så han slipper ringa mig i tid och otid och bara prata och prata )

• Pernilla75

Mina föräldrar blev väldigt glada för boken.

Kan väl tillägga att vi inte hade berättat för dom innan utan när dom packade upp sin present som dom fick "för att dom alltid är så gulliga" så höll mamma på att få en hjärtattack av glädje.

• LAV0LINA

Kan tänka mig det, önskar man hade hittat den när vi berättade
    Men det kan nog bli en rolig julklapp tror jag

Pernilla75 skrev 2008-12-08 13:38:06 följande:
    Mina föräldrar blev väldigt glada för boken. Kan väl tillägga att vi inte hade berättat för dom innan utan när dom packade upp sin present som dom fick "för att dom alltid är så gulliga" så höll mamma på att få en hjärtattack av glädje.
Svar på tråden Att bli med barnbarn??