• xxJessikaxx

Om man använder progesteronvaggisar, kan man få mf/ma men inte blöda?

Har plussat med pergotime-tabletter och är i vecka 5, alltså väldigt tidigt.
    Mår hur bra som helst och det oroar mig. Enda symtomet är väl halvtunga bröst och att jag är hungrig av mig men till och med det vet jag inte om jag inbillar mig?

Progesteron-vaggisar gör ju till ex att man inte får mens om man fortsätter använda dem utan att vara gravid. Så nu undrar jag om det är så att mf är på gång så blöder man inget / mindre pga dessa vagiatorer?

Skall på ett vul den 23;e och är ibland så säker på att det inte är nåt frö på gång att jag nästan är inställd på det. Försöker att inte känna så!

• Svar på tråden Om man använder progesteronvaggisar, kan man få mf/ma men inte blöda?
  • Julia med A 04

Hej!
    Grattis till din graviditet!

Jag har tagit 3 vaggisar/dygn för upprepade mf nu vid denna graviditet. Jag kan inte svara på din fråga rent kunskapsmässigt, men jag skulle kunna tänka mig att den perioden man kan "skjuta fram" ett missfall på är mycket begränsad, jag skulle gissa på att du skulle se brunt/rosa blödning ändå...

Jag fick en rejäl blödning i 6+5 trots progesteronet...men det visade sig inte vara missfall ändå, sedan dess har jag blödit fram till v.16 innan det slutade! Jag slutade jag med progesteronet 12+6.
    Jag tycker INTE du ska oroa dig för att du inte har några symtom ännu...mina kom som ett brev på posten i slutet av v.7...

Men så länge du inte blöder tycker jag du ska vara positiv!!!
    Många lycka till på VULet!!!!

• xxJessikaxx

Tack för ditt svar!
    Ja, jag hade själv räknat ut att det kunde fungera ungefär så. Är det missfall så stöter ju kroppen oftast ut det själv, ev att man kan behöva skrapas.

Jag har mått lite små-illa idag och det kändes bara bra för då får man en kvittens på att det är nåt på G.

Beklagar dina missfall och det måste ha varit jobbigt att blöda så många veckor och kastas mellan hopp och förtvivlan. Det verkar ju som om dina blödningar inte påverkat fostret ialla fall.

Ha en bra dag och många lyckönskningar.

• Tröttimössan

Hej xxJessikaxx. Grattis! Vi verkar vara ganska synkade! Jag gjorde FET den 17/11 och hade testdag igår den 8/12. Hade redan tjuvtestat och fått plus. Ska på UL den 22/12. Har inte heller några direkta symptom. Jätte ömma bröst förstås och mår lite illa men det kan ju vara pga vad som helst

Men det ska bli "skönt" när det börjar märkas med och när det blir dags för UL!!!

Kram

• entjej

Jag frågade detsamma häromdagen i en annan tråd. Alltså om progesteronet kan göra att man inte blöder fast man egentligen fått missfall. En svarade att det kunde det och en annan sa att en klinik sagt att det inte kunde det. Jag kan säga att jag har fått minus på två av mina IVF-försök och då har det börjat blöda trots progesteronet. Dock har det stoppat upp mensen till ganska stor del- mensen inte rikligt förrän jag slutade helt men det kom ändå en del blod.

• xxJessikaxx
    Tröttimössan skrev 2008-12-09 14:14:33 följande:
    Hej xxJessikaxx. Grattis! Vi verkar vara ganska synkade! Jag gjorde FET den 17/11 och hade testdag igår den 8/12. Hade redan tjuvtestat och fått plus. Ska på UL den 22/12. Har inte heller några direkta symptom. Jätte ömma bröst förstås och mår lite illa men det kan ju vara pga vad som helst Men det ska bli "skönt" när det börjar märkas med och när det blir dags för UL!!!Kram
    Grattis och så kul att FET-försöket lyckades!
    Jag är nu i det läget att jag kommer att slösa ytterligare pengar på ett digitalt CB-test i dag för att bekräfta att jag verkligen är gravid! Känner inga symtom och är så rädd att nåt är galet och att progesteronet stoppar upp en missfallsprocess som är på gång
  • xxJessikaxx

entjej skrev 2008-12-10 00:02:15 följande:

Jag frågade detsamma häromdagen i en annan tråd. Alltså om progesteronet kan göra att man inte blöder fast man egentligen fått missfall. En svarade att det kunde det och en annan sa att en klinik sagt att det inte kunde det. Jag kan säga att jag har fått minus på två av mina IVF-försök och då har det börjat blöda trots progesteronet. Dock har det stoppat upp mensen till ganska stor del- mensen inte rikligt förrän jag slutade helt men det kom ändå en del blod.
    OK, ja som vanligt får man lite olika bud. Verkar jättejobbigt att ha misslyckats på två IVF-försök
    Hur har det gått efter det?
  • xxJessikaxx

Sen är ju nästa fråga: Kan progesteronet ge falskt plus?

• entjej

xxJessikaxx skrev 2008-12-10 09:06:21 följande:

Sen är ju nästa fråga: Kan progesteronet ge falskt plus?
    Nej!
  • entjej

xxJessikaxx skrev 2008-12-10 08:44:49 följande:

entjej skrev 2008-12-10 00:02:15 följande:
    OK, ja som vanligt får man lite olika bud. Verkar jättejobbigt att ha misslyckats på två IVF-försök Hur har det gått efter det?
    1:a IVF- ej gravid
    2:a IVF- gravid men missfall i v. 7
    3:e IVF- ej gravid
    4:e IVF- gravid och är nu i v. 7. Hade bruna flytningar i fredags. Sedan inget i lördags, söndags och måndags. Lite bruna flytningar igår. Sedan har jag inte vågat/orkat titta på trosskyddet/toapappret. Har blundat eller haft mörkt på toaletten. Så orolig för missfall. Jag har fortsatt med progestseron och undrar också ifall de ev. kan göra att ett missfall inte märks lika mycket. Det är så jobbigt att kastas mellan hopp och förtvivlan. VUL inbokad till 18:e december. Önskar det vore lunch den 18:e december och VUL:et gjort och att allt var bra.
  • xxJessikaxx

entjej - Å tror aldrig jag hoppats så för nån annan som för dig just nu!
    Vore ju verkligen din tur att detta går vägen denna gång!

• entjej

xxJessikaxx skrev 2008-12-10 10:09:24 följande:

entjej - Å tror aldrig jag hoppats så för nån annan som för dig just nu!Vore ju verkligen din tur att detta går vägen denna gång!
    Tack! Jag håller tummarna för dig också.
  • xxJessikaxx

Tack - du kan väl berätta hur det går om du orkar och vill.

• xxJessikaxx

För mig gick det inte bra. Det digitala testet jag tog vid lunchtid idag visade "Inte gravid". Vet ej vad som hänt, antagligen har det stannat av på nåt sätt. Blöder ingenting men det kommer väl, inbillar mig nästan att det är progesteronet som skjuter upp blödningen.

Är förstås jättelessen men hoppas det går bättre för dig.

• entjej

NEJ VAD JÄTTEJOBBIGT. Kan det inte vara något fel på testet då?

Själv tänker jag inte ta något test. Den pressen orkar jag inte göra om. Blundar fortfarande på toa.

OJ, nu blev jag ännu mer nervös för egen del också. Kan progesteronet skjuta upp blödningen så mycket är undran. Konstigt att så få verkar ha fått information om hur progesteronet kan inverka på detta.

Jättekram till dig!

• xxJessikaxx

entjej - det vore rent osannolikt enligt kk att testet skulle visa falskt, har hänt ett fåtal ggr och jag känner mig inte gravid heller.
    Ja, det är helskumt. Efter en veckas lyckorus var man på botten igen
    Nu vill jag att blödningen skall komma. Finns liksom inget att vänta på. Vet faktiskt inte om det är vaggisarna som förhindrar blödningen.
    Håller fortfarande tummarna för dig och hoppas det går bättre.

Är så lessen. Vet inte om jag vågar igen. Ett ev plus igen skulle betyda oerhörd ångest och rädsla

• entjej
    Tröttimössan skrev 2008-12-12 22:16:45 följande:
    jag fick missfall i kväll "trots" progesteronet så det är inga "problem" att blöda trots dem
    Nej, vad jobbigt!!! Varför ska man kunna få missfall, det borde vara omöjligt! Blir ännu mer nervös själv också när man läser om andra, man sätter sig ju också så lätt in i hur det skulle kännas dvs fruktansvärt! Stor Kram!
  • xxJessikaxx

Så tråkigt Tröttmössan Styrkekramar!
    Jag blöder själv nu som en gris och har ont. Läkaren har dock sagt att det inte är nån fara m att ta pergo denna månad. Var så trött och lessen efter det som hänt så vi får se hur vi gör.

Om jag får plus igen kommer jag att vara livrädd och vilja testa flera ggr om dan känns det som för att se att plusset är starkt. Varför skall det vara så svårt???...

Svar på tråden Om man använder progesteronvaggisar, kan man få mf/ma men inte blöda?