Aktiv bebis i magen - aktiv sen?
Hej! Vad har ni för erfarenheter av era bebisar hur de var i magen och sen när de var födda? har en aktiv bebis i magen också blivit en aktiv bebis sen?
Hej! Vad har ni för erfarenheter av era bebisar hur de var i magen och sen när de var födda? har en aktiv bebis i magen också blivit en aktiv bebis sen?
min blev tvärtom, iallafall första 8mån
JAPP! Står tom i journalen på min son. Mkt livligt barn! *s* O dottern vände sig från mage till rygg redan på bb, fyra ggr. Såg det inte själv, var bm som berättade att hon aldrig varit m om ngt liknande. Hahaha!
Hmm jag hoppas inte stämmer för min bebis i magen är JÄTTE aktiv och jag har redan en väldigt vild grabb här hemma
Miss Snö: Då vet du vad du har att se fram emot :)
Jaa, när jag väntade första barn så var den mycket aktiv i magen dvs sparkar o buffrar nästan hela tiden.
Även utanför magen är hon halvvild kan man säga.
Det måste hända saker runt henne hela tiden.
Medan med sonen var han rätt lugn i magen även utanför magen.
Idag ä han 16 mån o är lugn. Han är alltid nöjd med saker som han har i händer eller närhet så han kan sitta kvar rätt länge medan storasyster blir less påsaker efter fem min eller så..
Så för vår del stämmer det rätt bra.
Men det är inte så för alla.
Min dotter var väldigt aktiv på den tiden hon låg i magen och idag dryga 2 år gammal har hon då inte blivit direkt lugnare
min yngsta dotter var väldigt aktiv och bökig i magen. Men de första 8-9 månaderna var hon hur lugn som helst, men nu är hon 15 månader och helvild =)
Mmmm...oh tack för att ni säger det iförväg...hihi. har en jätte aktiv flicka i magen och det är mitt första,,haha....då kan jag räkna med en busing..bäst att börja vänja sig vid helvilt barn:)
Har burit på två tvär-lugna bebisar som blev helvilda sen ! Vilda som i väldigt aktiva alltså!
Lugn i magen och lugn utanför. Min dotter har alltid varit en lugn typ, lärde sig gå när hon var ungefär 16 mån. Så tvärtom stämmer också.
Min nr 2 va jätteaktiv i magen och han är enl läkare överaktiv nu när han är född (11½mån)
Min nr 1 va lugn o hon va jättelugn o fin fram tills hon va 6½ sen kom trottsen o de va 2½ år sen o har inte försvunnit än.
Nu väntar jag nr 3 o den är lugn, så vi får se hur min statestik ser ut om ett par månader
Jag vet inte hur äldsta och tredje sonen var i magen, tror de var medelaktiva. De är också medelaktiva utanför magen, som människor är mest. Både aktiva och lugna om vartannat (äldsta har ADHD men har inte tyckt han är direkt hyper). Mellansonen var så lugn i magen och han är så lugn som person, trodde nästan han hade ADD men han agerar när det behövs (älskar skog och mark och friluftsliv) så lindrigt i så fall. Han är det snällaste raraste som finns också, är 16 år nu och pussar mig på huvudet så fort vi ses, säger ofta han älskar oss osv. Men trots att han är så lugn och nöjd började han gå vid 7-8 månader och lärde sig själv läsa vid fem års ålder (plötsligt satt han i soffan och läste en bok för lillebror och vi hade ingen aning att han kunde det). Han är en helt särskild sorts person. Nu är jag gravid med en liten tjej och barnmorskan sa hon är jätteaktiv. Jag vet inte, jag känner inte så mycket jag vill känna ännu. Ibland går det flera timmar utan att jag känner något och ibland är det livligare. Så nyfiken på vem det är ☺️
Superaktiv i magen - tröttast i världshistorien när hon kom ut..! Sover överlägset mest av alla mina barn som bebis. dock väldigt glad och stark och ligger ?långt fram? i utvecklingen. :)
Nej, inte samma
Alla ungar är väl helt vilda och galna? De brukar lugna ner sig vid 11-12 års ålder ungefär