• enny signatur

Hemförsäkring

Vi ska skaffa en hemförsäkring och jag vill gärna ha förslag/åsikter.
    Vi är två vuxna och ett barn i en hyresrätt. Vill ha låg självkrisk (max 1500). Vi lär inte ha prylar för mer än 100.000 (snarare mycket under). Vad kand det kosta? Vill betala per ånad tror jag... trygghansa har vi haft problem med betalningarna hos så dom vill vi inte ha, men vilka andra är bra? vilka strular vid utbetalning osv?

• Svar på tråden Hemförsäkring
  • Petronilla

Jag gillar folksam! Jag är med i facket och får en gratis genom dem och har sedan drulleförsäkring pålagt för eventuella olyckor som kan hända när man har med barn att göra!
    Jag betalar per år för den!

• enny signatur

Vi vill betala per månad (det fungerar inte alltid att slänga ut 500 kr en månad.
    Drulle hjälper nog inte helt här. visst kan hon ha sönder saker, emn bara datorerna som är värda så att det är någon vits att betala självrisken. Resten är billigare att köpa nytt...

• Petronilla

Om hon har sönder en fönsterruta hos grannen när hon är där och leker då?

• enny signatur

Visst vore det händigt, men knappast aktuellt än på et bra tag. Jag utgår från att de har ansvaret om hon leker där själv.

• Forget Me Not

Salus ansvar har månadsbetalning utan att det kostar extra ju! de är billiga som attan med, även ... hm. vad heter de som vi hade innan? sveland ja! de har samma, eller hade i juni.

• Forget Me Not

sveland:

Hemförsäkringen innefattar skydd för Egendom, med Brand-, Läckage- Stöld-, Skadegörelse-, Naturskadeförsäkring och försäkring för vissa andra skadehändelser.

Försäkringen innefattar också Ansvar- och Reseskydd samt merkostnader vid Obrukbar bostad, Rättsskydd, Överfalls- och Rånskydd.

• Forget Me Not

aj då där var uj självrisken 2000:-... ska kolla salus ansvar.

Svar på tråden Hemförsäkring