• Anonym (*hm*)

p-ring ut men ingen mens....*hm*

Tog ut min p-ring i lördags morse och fortfarande ingen mens...Vet at det kan ta lite tid speciellt efter första gången man har ringen inne och tar ut den men hur länge fick ni vänta på mensen när ni tog ut ringen första gången?

Jag ska ju sätta i nästa ring igen på lördag...men om mensen inte dykt upp och jag nu mot all odds inte är gravid...( vilket jag inte hoppas) stoppar jag bara in ringen som vanligt eller ska jag vänta på blödning...Om nu mot alla odds den inte kommer eller hur göra?

• Svar på tråden p-ring ut men ingen mens....*hm*
  • Anonym

ring din bm, hon har nog bäst svar att ge.

• Anonym (*hm*)

Jo detär sant men tänkte mest om någon annan hade erfarenhet så jag inte behövde ringa upp dit direkt..=)

Anonym skrev 2008-12-08 14:37:34 följande:
    ring din bm, hon har nog bäst svar att ge.
  • Anonym

Anonym (*hm*) skrev 2008-12-08 14:43:48 följande:

Jo detär sant men tänkte mest om någon annan hade erfarenhet så jag inte behövde ringa upp dit direkt..=)
    tyvärr har jag inget råd att ge. Men är nyfiken på p-ring, om den är bra! Ska snart välja preventivmedel igen, eller iaf efter årsskiftet är det dags för p-medel.
  • Anonym (*hm*)

Jag har trivts bra med den såhär långt..=) lätt att få in och ut och inga konstigheter bara mensen kommer...*s* Kanske tar längre tid när man använder den första månaden...Kan ju alltid hoppats för jag har ej märkt av upp och ner i humöret eller dyl än så länge...=) och jag är väldigt lätt påverkad av hormoner i vanliga fall...=)

Anonym skrev 2008-12-08 14:44:47 följande:
    Anonym (*hm*) skrev 2008-12-08 14:43:48 följande: tyvärr har jag inget råd att ge. Men är nyfiken på p-ring, om den är bra! Ska snart välja preventivmedel igen, eller iaf efter årsskiftet är det dags för p-medel.
  • Anonym (*hm*)

+ slipper komma ihåg piller varje dag och får påminelse via sms när den ska ut och in ifall jag blir helt senil på vägen ha ha ha

Anonym skrev 2008-12-08 14:44:47 följande:
    Anonym (*hm*) skrev 2008-12-08 14:43:48 följande: tyvärr har jag inget råd att ge. Men är nyfiken på p-ring, om den är bra! Ska snart välja preventivmedel igen, eller iaf efter årsskiftet är det dags för p-medel.
  • evelgen

Man ska nog stoppa in en ny fastän man inte fått mens. Men verkar skumt tycker jag... Jag hade nog ringt BM och hört vad det kan vara för fel. Vad står det på bipacksedeln du fick med ringarna? Du fick ingen bok om de av BM som skrev ut? Kanske borde göra graviditetstest...

• Anonym (luuugn!)

Det kan ta ett par dagar, jag tar ut min på torsdagar och mensen kommer på söndagen.

• Anonym (*hm*)

Tjej kompisen sa att när hon tog ut sin första gången blev det en längre fördröjning på mensen...Men 2 dagar låter ju hel galet...Jag får nog ringa bm på onsdag om inte mensen kommit...Boken..Jo den fick jag med men den lekte dottern bort och risken är stor den åkte i skräp säcken när vi städa....*sliter mitt hår...*s*

evelgen skrev 2008-12-08 14:52:14 följande:
    Man ska nog stoppa in en ny fastän man inte fått mens. Men verkar skumt tycker jag... Jag hade nog ringt BM och hört vad det kan vara för fel. Vad står det på bipacksedeln du fick med ringarna? Du fick ingen bok om de av BM som skrev ut? Kanske borde göra graviditetstest...
  • Anonym (*hm*)

Oj så många dagar...Men ok då avvaktar jag men får jag fråga va lång blödning du har alltså slutar du innan nästa ring åker in eller blöder du några dagar till med ringen i?
    Mest nyficken för jag blödde i 12 dagar förr med koppar spiral och jag har alltid haft mens typ 3 dagar iinnan men å andra sidan är jag ju äldre nu och fått barn nr 2...Men iaf du behöver ej svara om du ej vill...=)

Anonym (luuugn!) skrev 2008-12-08 14:53:20 följande:

Det kan ta ett par dagar, jag tar ut min på torsdagar och mensen kommer på söndagen.
  • Anonym (luuugn!)

Anonym (*hm*) skrev 2008-12-08 14:58:08 följande:

Oj så många dagar...Men ok då avvaktar jag men får jag fråga va lång blödning du har alltså slutar du innan nästa ring åker in eller blöder du några dagar till med ringen i?
    Nej min mens hinner sluta innan jag sätter i nästa, men jag har mycket mindre mens nu än jag hade innan jag började med ringen, så det är ju möjligt att du också får.
  • Anonym (*hm*)

AHa då hoppas jag att min kropp återgår till 3 dagars typ...För några 12 dagar vill jag ej ha igen...=/

Anonym (luuugn!) skrev 2008-12-08 14:59:51 följande:

Anonym (*hm*) skrev 2008-12-08 14:58:08 följande: Nej min mens hinner sluta innan jag sätter i nästa, men jag har mycket mindre mens nu än jag hade innan jag började med ringen, så det är ju möjligt att du också får.
  • Anonym

Jag har haft p-ring.
    Jag tog ut på lördagen och fick mens på tisdagen, så det tog några dagar.

Jag fick rätt lite mens med p-ringen men det var väl det enda som var bra. Gick upp massor i vikt, hade väldiga spänningar i brösten, och kände mig deppad.

Blev inte bättre efter 4 månader så då satte jag i kopparspiral.

• Anonym (luuugn!)

Anonym skrev 2008-12-08 15:35:01 följande:

Jag har haft p-ring. Jag tog ut på lördagen och fick mens på tisdagen, så det tog några dagar. Jag fick rätt lite mens med p-ringen men det var väl det enda som var bra. Gick upp massor i vikt, hade väldiga spänningar i brösten, och kände mig deppad. Blev inte bättre efter 4 månader så då satte jag i kopparspiral.
    Usch då, jag har bara fått positiva effekter av min ring. Mindre mens, ingen mensvärk (hade väldigt mycket innan)... funkar hur bra som helst för mig.
  • Anonym (*hm*)

Jasså jag har inte märkt något än men å andra sidan har jag bara haft den en månad och jag är en sån där som är lätt påverkad av hormoner...blir ganska bak och fram och upp och ner...Sambon hota med att flytta ut när jag hade hormon spiral för många år sen men iaf jag tycker ringen funkar bra...) men jag tror det är väldigt olika från person till person...Jag personligen skulle aldrig sätta in en koppar spiral igen 12 dagars blödning och kraftig mensvärk ( åt recept belagda mediciner och blev sen gravid) men jag tror när det gäller prev medel är det så individuellt...=) allt är vi ju olika...=)

Anonym skrev 2008-12-08 15:35:01 följande:
    Jag har haft p-ring. Jag tog ut på lördagen och fick mens på tisdagen, så det tog några dagar. Jag fick rätt lite mens med p-ringen men det var väl det enda som var bra. Gick upp massor i vikt, hade väldiga spänningar i brösten, och kände mig deppad. Blev inte bättre efter 4 månader så då satte jag i kopparspiral.
  • lillcarran

Det är nog ingen fara. När jag använde p-ring och tog ut den på lördagen dröjde det oftast till tisdag-onsdag innan jag fick mens:)

• Anonym (*hm*)

Mensen är på gång nu...=) Kom igång under em...Tack för alla svar

Svar på tråden p-ring ut men ingen mens....*hm*