• Hellybelly

Han blir varm och svettas när han äter/ammar...

Min son på 4 månader har de senaste veckorna blivit så varm när han äter. Kroppen blir varm men framförallt huvudet. Han svettas så det rinner i en krans runt huvudet vid tinningen ungefär.

Är det någon som känner igen det här? Ska det vara så? Ska jag göra något åt det? Vad?

Jag har inte frågat på bvc än, ska dit i morgon...

♥ Jag är mamma! ♥ Oliver 2008-08-02 ♥
  • Svar på tråden Han blir varm och svettas när han äter/ammar...
  • Snarkofagen

Så var min dotter också när hon var liten. Vet inte vad det beror på men min tanke är att det går åt så mycket energi till att äta att hela kroppen "sätts igång" om du förstår vad jag menar. Hon är fortfarande varm och svettig när hon äter välling på kvällen och nu är hon 2 år.

• JeanneDArc

Det var så med min dotter också..

• Hellybelly

*puffar*

• Hellybelly

Någon annan som känner igen detta och vet vad det beror på?

• liv10

min son gjorde det med. fick råd av bm att klä av honom när han skulle amma, med en filt över så att man lättare kan reglera.
    det funkade jättebra!

det är tydligen vanligt att bebisar blir väldigt varma när de äter- och jag läste också att det är bra att klä av dem lite eftersom de äter bättre och längre om de inte blir lika varma.
    lycka till

• Diyo

Båda mina barn har ätit så att svetten har runnit. Framför allt när de har varit väldig hungriga och ätit intensivt. Det är väl normalt? Jag blir också svettig när jag kastar i mig maten när jag är superhungrig :)

Svar på tråden Han blir varm och svettas när han äter/ammar...