• Anonym

snälla hjälp!!

Hej!
    Mår fruktansvärt dåligt efter i lördags.. jag har haft problem med droger för ett antal år sen, närmare bestämt 4 år sedan. Har inte rört något alls på dessa 4 år. Fram tills i lördags så blev jag erbjuden kokain... eftersom jag va ganska onykter, så tänkte jag inte klart, utan jag tackade ja... tog cirka 2 linor.. Nu till saken, som gör mig jätteorolig.. Jag ska antagligen börja på ett nytt jobb i januari, och dom kommer göra drogtest på mig, vilket dom gör på alla nyanställda... Vet ngn om det är vanligt att man tar test på hår? Eller är det alltid kissprov?? Vet ngn hur länge kokain stannar kvar i blodet?? Usch behöver verkligen veta, för jag är jätteorolig, och vill verkligen ha detta jobbet...
    tacksam för snabba svar!!

• Svar på tråden snälla hjälp!!
  • MarieDahlström

ajaj inte bra . vet tyvärr inget om dina frågor. men vet att ärlighet varar längst

• Anonym

Inga moralpredikningar tack. Jag vet att jag har gjort fel.. Önskar enbart svar på mina frågor.. är det ingen som vet?

• Anonym (fd)

Anonym skrev 2008-12-08 15:33:25 följande:

Hej!Mår fruktansvärt dåligt efter i lördags.. jag har haft problem med droger för ett antal år sen, närmare bestämt 4 år sedan. Har inte rört något alls på dessa 4 år. Fram tills i lördags så blev jag erbjuden kokain... eftersom jag va ganska onykter, så tänkte jag inte klart, utan jag tackade ja... tog cirka 2 linor.. Nu till saken, som gör mig jätteorolig.. Jag ska antagligen börja på ett nytt jobb i januari, och dom kommer göra drogtest på mig, vilket dom gör på alla nyanställda... Vet ngn om det är vanligt att man tar test på hår? Eller är det alltid kissprov?? Vet ngn hur länge kokain stannar kvar i blodet?? Usch behöver verkligen veta, för jag är jätteorolig, och vill verkligen ha detta jobbet...tacksam för snabba svar!!
    Tror inte du behöver oroa dig!!De är väldigt dyrt, att göra test på håret, dom tar nog kissprov. Kokain sitter väl i ca 20 min?? Med tanke på de, så borde de lämna kroppen rätt så snabbt.
  • yousef

Det mesta är nedbrutet inom loppet av timmar, metaboliter kan spåras i urinprov upp till ett par tre dagar. (Hårprov vet jag inte.) Står mer i tråden "kokain och amning".

• Anonym

Tack för era svar! Det jag mest är orolig för är om dom brukar göra test på hår, eller urin... för om dom tar på håret så är det kört för min del... Ingen som varit tvungen att lämna drogtest vid nyanställning?

• Anonym (fd)
    yousef skrev 2008-12-08 18:01:15 följande:
    Det mesta är nedbrutet inom loppet av timmar, metaboliter kan spåras i urinprov upp till ett par tre dagar. (Hårprov vet jag inte.) Står mer i tråden "kokain och amning".
    Med hårprov, kan man se 1 år tillbaka...
  • Anonym (fd)

Anonym skrev 2008-12-08 18:05:00 följande:

Tack för era svar! Det jag mest är orolig för är om dom brukar göra test på hår, eller urin... för om dom tar på håret så är det kört för min del... Ingen som varit tvungen att lämna drogtest vid nyanställning?
    Min man jobbar med provtagning,,har inte hört ens att dom gör det på håret. De är pissprov dom tar.
  • Anonym (3)

De kommer med största sannolikhet att göra ett urinprov. Att göra test på hår är EXTREMT ovanligt och väldigt dyrt. Det är nog ingen risk för det m a o. Kokain sitter i kroppen upp till tre dagar. Lycka till!

• yousef

Anonym (fd) skrev 2008-12-08 18:05:12 följande:

Med hårprov, kan man se 1 år tillbaka...
    Helkroppsvaxning! :)
  • MarieDahlström

Anonym skrev 2008-12-08 16:54:31 följande:

Inga moralpredikningar tack. Jag vet att jag har gjort fel.. Önskar enbart svar på mina frågor.. är det ingen som vet?
    Menade inte att predika för dig det jag menade är att duu kan ju alltid berätta att du varit förre detta missbrukare o haft ett återfall . Tror dom uppskattar ärlighet
  • Anonym

Kokain sitter inte i kroppen längre än 3 dagar, so no worries!!!

• Anonym

MarieDahlström skrev 2008-12-08 19:10:43 följande:

Anonym skrev 2008-12-08 16:54:31 följande:
    Menade inte att predika för dig det jag menade är att duu kan ju alltid berätta att du varit förre detta missbrukare o haft ett återfall . Tror dom uppskattar ärlighet
    Va för fan inte ärlig, då kommer du inte få jobbet...kokain går ur kroppen fort och det dom inte vet något om mår dom inte dåligt av! lycka till med anställningen!
  • Anonym

Kan hålla med om att ärlighet varar längst mariedahlström... men kanske inte i detta fallet... det är ju droger dom ska undersöka om jag går på... om dom hittar, så vill dom inte anställa mig, och erkänner jag att jag varit missbrukare... men bara råkat göra ett felsteg... Ja... varför ska dom lita på mig? Då finns det ingen anledning att anställa mig..
    Tack för era svar!! Känns mycket bättre nu! :)))

• MarieDahlström

Anonym skrev 2008-12-09 21:36:18 följande:

Kan hålla med om att ärlighet varar längst mariedahlström... men kanske inte i detta fallet... det är ju droger dom ska undersöka om jag går på... om dom hittar, så vill dom inte anställa mig, och erkänner jag att jag varit missbrukare... men bara råkat göra ett felsteg... Ja... varför ska dom lita på mig? Då finns det ingen anledning att anställa mig..Tack för era svar!! Känns mycket bättre nu! :)))
    Ok du bestämmer Blir säkert bra . Lycka till
Svar på tråden snälla hjälp!!