Kan man själv ta sig ur ett amfetaminberoende...
Om man varit det sen man var 15år och idag är snart 50år?
Man borde väl få en kraftig abstinens som man inte klarar själv eller inga familjemedlemmar heller för den delen?
Om man varit det sen man var 15år och idag är snart 50år?
Man borde väl få en kraftig abstinens som man inte klarar själv eller inga familjemedlemmar heller för den delen?
Låter inte troligt i mina öron. Tror att det behövs professionell hjälp.
Anonym skrev 2008-12-08 17:33:10 följande:
Klart man kan. Det är ju knappast någon annan som tar en ur ett beroende eller?
PixieApa skrev 2008-12-08 17:36:22 följande:
Anonym (fanny) skrev 2008-12-08 17:38:54 följande:
PixieApa skrev 2008-12-08 17:41:04 följande:
Anonym (fanny) skrev 2008-12-08 17:42:31 följande:
PixieApa skrev 2008-12-08 17:47:06 följande:
Jag tror inte amfetamin brukar ge så fasansfull abstinens som t ex heroin. Folk brukar helt enkelt sova bort det värsta efter ett "race". Det som kan bli svårt att hantera är antagligen den psykologiska abstinensen, saknaden efter vad man upplevt som ett normaltillstånd. Det krävs en hel del viljestyrka och motivation för att inte trilla dit igen och kan ta lång tid, i alla fall om man kört så pass länge.
Ja det är en jag känner som sägs ha slutat vilket jag har svårt att tro för hela dennes liv/livstil har med amfetamin att göra. Alltså att h*n umgås med andra missbrukare, tar andra droger, är borta hemmifrån flera dygn i streck och kommer sen hem, äter och går o lägger sig på soffan 3 dygn för att sen leta reda på nästa rus för att klara av att gå upp överhuvutaget. Sen har h*n oxå levt med det så länge, h*n vet ju inget annat.
Kan det vara så att det är en "periodare" ?
Amfetamin(tjack) är inte kroppsligt beroende framkallande som tex heroin vilket kroppen blir beroende av både fysiskt och psykiskt!
Men det går att sluta från men man måste vilja om man skall klara av det själv först blir man olidligt trött sover sover och helt slut pga att man inget(sällan)äter o sover hjärnan går på högvarv! H*n verkar ändå vara en periodare och det är ju lite "bättre" "lättare"då tänder ju h*n av iaf..
Sen beror det mycke på om han sväljer, snortar eller sprutar i sig oxå!?
Om man missbrukat en längre tid blir man oftast extremt trött och kan bli förkylld eller liknande då tjacket oftast pausar sjukdommar så man kan få alla på en gång när man går av!
men har h*n viljan så klarar h*n det behöver väldigt mycke stöd oxå..
Hoppas det ordnar sig!
Amfetamin är en väldigt psykiskt beroende framkallande drog,som kan vara väldigt svår att bli av med,och dom flesta som missbrukat det under längre tid kan inte bara sova bort abstinensen,har man missbrukat under så många år så har heller mat eller sömn inget med det att göra,eftersom man efter ett par år äter och sover precis som vanligt,sen förstår jag inte vad att sluta med drogn har att göra med vilket sätt man intar drogen på?
I vilket fall : det går att göra det själv,jag missbrukade amfetamin i många år,och är sedan 4 år ren,jag har varit på många behandlingshem,men jag tror det är så att vill man sluta så gör man det vart man än befinner,Bara man verkligen VILL.
har varit där o jag har varit på alla andra avtändningar oxå. amfetaminet är det som är lättast att sluta med. därmed inte sagt att det skulle vara smärtfriitt!!
Det är rätt att man inte blir lika kropsligt beroende, även om jag själv suttit på toa o spytt av sug.
hjälp utifrån är nog ett måste annars är det väldigt lätt att man bara byter ut det ena mot något annat.
stöd är skönt att ha men man får se upp så man inte faller i fällor som stjälper mer än hjälper.
om jag verkar snurrig så ärjag det för jag ligger i flunsa o kan inte tänka riktigt klart..
du är välkommen in i min blogg där har jag skrivit en hel del om hur jag slutade med missbruet.....