• Imas

    Har ditt barn ett ovanligt namn?

    Har ditt/dina barn egenkomponerade namn, speciella namn eller namn som har just en speciell betydelse för dig. Jag kan börja min dotter heter Tux som mellannamn, Tux heter pingvinen i operativsystemet Linux. Dotterns pappa är dataprogramerare så det kommer därifrån. Vi fastnade för Tux för vi träffades via internet.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-06 16:18
    www.familjeliv.se/Forum-3-21/m42103084.html

    Här är en ny tråd då denna går ut snart!

  • Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?
  • nr4a

    min mitten pojke har en ovanligt namn, men inte självkomponerat dock.. vad han heter kan jag skriva i morgon då jag kommer ut med min rätta identlitet här på fl

  • kengru

    Mina barn har vanliga "lätta" namn, Max, Alexander, Molly o Linnéa. Vi ville ha namn som var enkla i fina, jag har själv ett ovanligt namn (i Sverige) o det har inte alltid varit lätt att växa upp med det namnet. Hur uttalas det? Hur stavas det? Var kommer det ifrån? Det var ovanligt? Komentarerna har varit o är fortfarande många.

  • Caly

    Hennes ena mellannamn heter 8 st i sverige (Ninya), ett andra har 67 st samma (Lilo), hennes tilltalsnamn heter 58st (Juli)..
    Så kanske räknas dit.
    Mitt egna ena mellannamn är jag ensammen om helt så de skriver ja inte här


  • Hemliga 72an

    Har en dotter som heter Robiin och hon var först i Sveriga med det men fler har tagit efter nu. Har en son som heter Djohnny men han fick namnet i år och det finns 1 som heter det sen innan så jag tror dom har väldigt ovanliga namn dom 2.


    Helvetet är öppet!
  • zazla

    Ena dottern ja. Hon heter Jolie och det betyder söt på franska. Vi uttalar det dock på svenska. När hon fick sitt namn 2005 så fanns det ca 20 som hette det, nu är det några fler.

    Andra dottern ville jag skulle heta Tila men det blev nedröstat så hon fick heta Tilde. Betydligt vanligare.

    Jag är också ensam om mitt förnamn i sverige.

  • Imas

    Dottern är första tjejen med sitt Tux-namn. Kollade med skatteverket

  • Ekorrfamiljen

    Yngste sonen heter Vendel och det delar han med ca 40 män i tilltalsnamn. (Totalt är det ca 100 till som heter så i andranamn.) I andranamn heter han Ekorre och det är han ensam om i Sverige vad jag vet.


    Alla goda ting är 3, men jag vill gärna ha ett 4:e barn ändå!
  • Sennaboo

    Hemliga 72an skrev 2008-12-08 17:57:14 följande:


    Har en dotter som heter Robiin och hon var först i Sveriga med det men fler har tagit efter nu. Har en son som heter Djohnny men han fick namnet i år och det finns 1 som heter det sen innan så jag tror dom har väldigt ovanliga namn dom 2.
    Fast det är väl inte ovanliga namn, bara ovanliga stavningar, eller???
  • Hemliga 72an
    Sennaboo skrev 2008-12-08 18:13:57 följande:
    Hemliga 72an skrev 2008-12-08 17:57:14 följande: Fast det är väl inte ovanliga namn, bara ovanliga stavningar, eller???
    Uttalas ju inte som "vanligt". Robiin som stenen rubin fast med o istället för u. Djohnny med det amerikanska uttalningen! Precis som det stavas!
    Helvetet är öppet!
Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?