denfina1 skrev 2008-12-09 10:52:21 följande:
Ja, vår flicka följer sina kurvor och BVC har sagt att allt ser bra ut. Men jag får ofta höra från andra mammor och på Öppna Förskolan att vår flicka ser så späd och liten ut. Hon är lång för sin ålder men smal och har har världens mest gulliga hjärtformade ansikte.Jag tycker ofta att man på Öppna Förskolan jämför sina barn med varandra (omedvetet) och därför är det skönt att besöka ÖF när det är lite äldre barn ön i samma ålder. Har min 5 månaders iallafall samma utbyte av barnträffarna eller bör hon träffa barn i samma ålder tro?
Min lilla tjej är 4 månader och lång och spänstig. Visst har hon lite babyveck men nån knubbis är hon verkligen inte. Har två olika kurvor som inte stämmer överens...en för längden och en för vikten. Hon är 65,5 cm lång och väger knappt 6 kg. BVC ser lite bekymrade ut eftersom hennes viktkurva "planat" ut lite men fortfarande går hon upp i vikt....bara inte så mycket som deras kurva tycker.

Jag ser att hon mår bra och utvecklas som hon ska...är aktiv, glad och nöjd....så jag är nöjd ändå oavsett vad BVC säger. Jag tänker fortsätta helamma utan att ge tillägg sålänge dottern ser ut att må bra.

Barn är väl olika liksom vi vuxna...eller!!?