• Kulta17

lös i magen - gå till förskolan?

Vår dotter har nu varit lös i magen ett par dagar. Har idag bajsat 2ggr i em snabbt efter varandra och samma nu i kväll.
    Kan hon gå till förskolan?
    Hon verkar inte må dåligt, tänker mer på hur fks kan ställa sig till det.

• Svar på tråden lös i magen - gå till förskolan?
  • Marie1978

Nej, säkert något magvirus. Tänk på alla andra som kan bli smittade och särskilt nu i jultider!!!

Vem vill få sin jul förstörd för att någon med magvirus skickar sitt barn till förskolan?

• Kulta17

Men hon är inte dålig, mest lös imagen. Ingen diaree.
    Hon är 21 månader och har blöja.

• helge74

e hon ovanligt lös? då ska hon absolut stanna hemma....

• Kulta17

Hon är alltid lös från och till, det kan skifta mellan löst och halvhårt mellan gångerna!! Idag har det nog varit lite mer än vanligt.

• helge74

ah... det är så svårt det där... men det florerar ju magsjuka lite överallt för tillfället.

• Kulta17

Ja, man vill ju inte skicka dit dom om det är något, men samtidigt vill jag inte att hon är hemma om hon inte behöver. Hon behöver stimulansen på fsk.

• Luddvar

Nej, hon ska inte gå om hon bajsat löst flera gånger i rad. Det säger väl sig självt att man håller ett barn hemma som är dåligt i magen. Även om inte hon själv verkar må speciellt dåligt så kan nästa unge bli sjukare.

• LindaL1983
    Kulta17 skrev 2008-12-08 19:45:42 följande:
    Ja, man vill ju inte skicka dit dom om det är något, men samtidigt vill jag inte att hon är hemma om hon inte behöver. Hon behöver stimulansen på fsk.
    Behöver stimulans på förskolan!? Kan inte du som förälder stimulera henne!?!?
    Katastrof isf!!

Du måste ju kunna avgöra själv om det finns risk eller ej att gå till förskolan, först och främst vänta till simorgon med att avgöra och se hur natten och morgonen ser ut! Sen om du misstänker ngt så låt henne vara hemma iaf... Annars får hon väl gå iväg som vanligt!
    Filippa December 06 Bebis December 08
  • helge74

Det är ju alltid bra att vara hemma en gång för mycket än för lite...

Fast ibland blir man tveksam när barnen är pigga o så känner man stressen från jobbet. Men jag skulle stanna hemma - magsjuka vill man inte sprida vidare!

• Frostizz

Jag skickar vår son på dagis även om han är lös i magen.
    Skulle jag hålla honom hemma varje gång så skulle vi behöva vara hemma minst 2 dagar varje vecka känns det som.
    Han kan vara bra i magen ett tag, sen händer nått o han gör ett par lösa blöjor. Sen är det bra igen.
    Kan vara förstoppningsdiarre har vi funderat på. Även fast han skött magen bra så kan det vara stop någonstans ändå.
    Vi säger till på dagis att han är lite lös i magen så att dom vet det. Så länge han är pigg o orkar vara med o leka så är det ingen fara. Dom ser till att han dricker mer dom dagarna för o vara på den säkra sidan så han inte blir uttorkad.

Svar på tråden lös i magen - gå till förskolan?