• Biene

    Hur upplever adopterade det här med syskon?

    Jag har läst någonstans att adopterade oftast har större behov av att ha/få syskon än barn som föds biologiskt i en familj.

    Ni som är adopterade, kan ni berätta lite utifrån er egen situation om ni tycker det stämmer?

    Tack på förhand.

  • Svar på tråden Hur upplever adopterade det här med syskon?
  • mammamys06

    Hej! Nja, jag vet inte ja....personligen så har jag ju en bror och jag kan inte tänka mig hur det hade varit om jag inte haft honom (också adopterad). Min man är ensambarn och han har aldrig längtat efter syskon...det är nog väldigt individuellt oavsett om man är adopterad eller inte hur stark/inte stark längtan för ett syskon är

  • Milkina cerka

    Som barn var syskon inget jag direkt längtade efter.
    Men nu som vuxen skulle jag faktiskt inte ha ngt emot att ha syskon här i landet(oavsett om h*n varit adopterad el. bio.).

  • inoka

    Jag har en bror som är mina föräldrars biologiska. Skulle inte kunna tänka mej ett liv utan honom naturligtvis men om jag skulle ha större behov av syskon än biologiska barn.. nä det har jag inte. Min man är "ensambarn" och tycker det är trist utan syskon. De flesta vill väl ha syskon. Spec när man blir äldre.

Svar på tråden Hur upplever adopterade det här med syskon?