• Dalatösen

tips på för stor lucia krona

Hej
    dottern ska vara lucia men kronan är alldels för stor då hon har ganska litet huvudet

har provat med mössa under då de ska vara ut ( ska prova med andra mössor i morgon) men de ser inge vidare ut

tänkte bara kolla här om nån har nå bra tips/knep

kanske kan försöka vika i hop nån vit trasa med har jag tänk

( dottern är 4 )

tack och god jul till er alla

• Svar på tråden tips på för stor lucia krona
  • x Linda x

Är den inte ställbar?
    I plast eller så?
    Kan du inte kapa den?
    Så den blir mindre i omk?

• Dalatösen

de är på minsta nu
    tror inte de går och kapa den nå mer tyvärr

• Nyfiken gul

går den inte att ställa in??

När jag har varit lucia och kronan varit för stor har vi lindat rött sidenband om kronan några varv då har det funkat bättre.

eller kan ni inte låna en annan krona? måste det vara just den kronan ? Köpa en ny för en femitolapp på ÖB?

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Dalatösen

de är ny men hon måste ha ett litet huvud.
    alla verkade vara samma storlek jag kollade på den

ska prova med sidenbandet

de löser sig alltid

gulligt som hon är sa hon att annars kan hon vara tärna med glitter

• mirakelmamma

Jag har gjort nya hål i vår luciakrona så att barnen kunnat ha den även när de varit riktigt små. Sen har jag virat ett band runt så att det ska hålla ihop ordentligt.

• Dalatösen

Miralekmamman
    vad använde du när du gjorde hål?

Jag råkade ju ha sönder en förra året för ena piggen gick av, rädd att göra samma misstag igen

• Anonym (lusse)

Bra tips här inne Får jag kanske låna tråden bara och fråga vad ni har på era barn när de lussar utomhus...? Dottern är 2,5 och ska lussa på dagis. Ska man fössöka ha overall under luciaklänningen...? Hur ska det få plats?!? Knasig fråga kanske men ändå

• lilla sandra

What?! Lussa utomhus med små barn?!
    De (personalen) kan väl inte räkna med att alla ska vara tomtar lr pepparkaksgubbar/gummor?

Anonym (lusse) skrev 2008-12-08 20:45:54 följande:

Bra tips här inne Får jag kanske låna tråden bara och fråga vad ni har på era barn när de lussar utomhus...? Dottern är 2,5 och ska lussa på dagis. Ska man fössöka ha overall under luciaklänningen...? Hur ska det få plats?!? Knasig fråga kanske men ändå
  • Anonym (lusse)

Ja det låter lite knasigt faktiskt ocg det är första året de ska göra det . Det är för att mor och far föräldrar mfl också ska kunna komma... De andra åren har bara syskon och föräldrar fått komma då det blivit för trångt inne på dagis.
    Finns det ingen annan som ska lussa utomhus

• Dalatösen

Jo då de flera lussar ute numera för att alla anhöriga ska kunna få komma me.

mina barn ska me vara ute. förra år hade jag overall under, de gick jätte bra

jobbar själv på förskola ( pinsamt att man har problem med kronan själv då och vi ska vara ute me så du behöver inte vara orolig. På mitt jobb ska vi fira kl 8 och på tjejernas förskola kl 16 så de är lite olika hur man gör

• Anonym (lusse)

Gott att höra Tror nog det ska bli bra, får väl testa att ha overallen under.   Hoppas det får plats annars får jag en mycket arg tjej härhemma. Hon är så stlt över sina "luciakläder"

• Dalatösen

Jag har haft typ en storlek för stort då ryms de lite bättre under overallen.

har för mig att hon hade mössa på sig med under lucia kronan men i år såg de bara konstigt ut

• SoFo89

När jag var liten och lussade utomhus på dagis så hade jag min storasysters lucia klänning och overall under. Lucia klänningen var nog ett par storlekar för stor men det gick ju bra trots allt

Anonym (lusse) skrev 2008-12-08 20:45:54 följande:
    ღSigne 071027ღ
  • mirakelmamma

Jag tog en sån där vass grej i verktygslådan - syl tror jag den heter. När det väl blev ett hål så tog jag en större skruvmejsel för att göra hålet större.

Dalatösen skrev 2008-12-08 19:57:34 följande:
    Miralekmammanvad använde du när du gjorde hål?Jag råkade ju ha sönder en förra året för ena piggen gick av, rädd att göra samma misstag igen
Svar på tråden tips på för stor lucia krona