• Ellibellie

    Är det fler som varit med om samma?

    Jag kanske överreagerar men jag blir så ledsen och sur på min fyraårings kompisars mammor. Eftersom min dotter ber mig att ringa kompisar för hon vill leka har jag ringt några mammor och frågat om flickorna ska leka (vi föräldrar känner inte varandra). De har varit tillmötesgående och barnen har träffats. Det har alltså fungerat bra.

    Jag blir dock sur för det är aldrig några som ringer min dotter och frågar om de ska leka. Det har aldrig hänt. Idag skulle egentligen hon ha lekt med en flicka. Vi mammor kom överens om vi skulle ringa varandra idag. Vi ringde dom men ingen svarade. De har inte ringt oss. Jag blir så ledsen för min flickas skull för hon grät och undrade varför ingen vill leka med henne. Nu vill jag inte ringa igen för de kanske inte vill att deras barn ska leka med min dotter??

    Vad tycker ni? Vad skulle ni ha gjort? Har ni också varit med om samma sak att era barn inte får leka med några om inte era barn frågar?

  • Svar på tråden Är det fler som varit med om samma?
  • strojes

    Jag har inte varit i den sitsen än men kan du inte prata med kompisarnas föräldrar om situationen. I alla fall borde du prata med föräldrarna till den flickan som ni kommit överens om att de skulle leka en viss dag och berätta att din dotter blev ledsen. Och fråga varför de inte svarade när ni ju kommit överens att flickorna skulle leka.

  • Ellibellie

    Hej skydiver! Tack för ditt svar. Håller med dig, ska säga till mamman att min dotter blev ledsen när de inte ringde idag. Har inget att förlora. Tycker det är så dålig stil att inte höra av sig.

    Blir så ledsen att min fyraåring ska känna av utanförskapet redan. Har själv varit mobbad som liten så jag är nog en riktig hönsmammapå både gott och ont...

  • strojes

    Ellibellie: Och till de andra mammorna kan du ju säga att både din dotter och du skulle bli jätteglada om de ringer till er. Det är inte mammor (och pappr) som vill ringa hur som helst till föräldrar de inte känner för att de inte vill "tränga sig på" men det blir kanske bättre om du säger att du gärna vill att de ringer så att det inte bara är du som ringer dem.

Svar på tråden Är det fler som varit med om samma?