• Lanloun

Sack'n'Seat! Någon som har erfarenhet av en sån???

Vad tyckte ni om den ?

Ska resa utomlands i sommar med min dotter som då kommer vara ca 1,5år. Lite krångligt att ta med sig matstolen, och sulkyn vill jag gärna inte använda som matstol, så jag tänkte att en sack'n'seat kunde vara bra.

Passar det till en 1,5-åring?

Vilken sida finns den att köpa billigast ?

• Svar på tråden Sack'n'Seat! Någon som har erfarenhet av en sån???
  • Reyngirl

Jag fick en sån i premie för Sempers streckkoder men jag är ju inte imponerad direkt
    Våra köksstolar har för hög rygg för att det ska bli ett stabilt stöd runt magen. Nu är dottern visserligen bara 1 år men hon är ändå rätt stor och hon får inget stöd alls av den...
    Så det beror nog mest på hur stolen man vill fästa den på ser ut. Är ryggen låg nog så att det blir tyg över att fästa runt midjan så är den säkert jättebra, men annars blir det nog för vingligt och osäkert.

• Sunstar83

Jag har en sån till min son, han är ett år visserligen men han sitter kanonbra i sin, den är smidig att ha med sig, fungerar på dem flesta stolar, går att tvätta om den blir smutsig och får alltid plats i skötväskan :) Har inget negativt att säga om den. Tyvärr kan jag inte tipsa om vilka som är billigast på dem, jag köpte min på halens iaf. Viktmässigt så har jag förstått att dem ska gå att använda upp till minst två års ålder men vet inget om hur det fungerar rent krasst i verkligheten. Sonens femåriga halvbror fick plats i vår iofs men han visste också att han var tvungen att vara försiktig då han provade att sitta i den.

~Jonathan 30 november 2007~
  • moc

Hej!
    Kan egentligen inte svara på så många av dina frågor
    Men vi har en sac´n seat till vår 10 mån dotter å jag har alltid med den i vagnen. För oss har den varit superbra!

• rosalin

tycker oxå den är superbra (eller ja, nu när dottern är 1,5 känns den nästan onödig). De kommer ju inte upp någonting extra utan den är bara så att de inte ramlar ner så lätt. Vi försöker ofta ha en kudde under oxå för att hon ska nå bordet. Men nu sitter hon still på stolarna så jag är inte orolig att hon ska ramla ner utan den. Beror ju på hurdant barn man har. Men om din dotter kan sitta nått sånär på stolen utan att ramla ner kommer den att vara onödig. Annars är den väldigt bra och lätt.

Kan du inte gå till en babybutik och be att få titta på den. Dottern provsatt en på babyprofen innan jag köpte min.

• soso

Vi har en "In the pocket baby"-barnstol. Det är en nyare variant på sack'n'seat som fungerar på fler typer av stolar. Vårt barn sitter bra i den, men den ger ju inte så mycket stöd utan det kräver ju att barnet kan sitta själv (inget problem för er då). Något dyrare än sack'n'seat men jag skulle rekommendera denna istället.

• Lilly Li

Vi älskar vår sac n seat! Har använt den till vår dotter sen hon var sju månader typ. Helt oslagbar på resorna vi varit på! Hade inte haft lika många trevliga resturangbesök utan... Vi använder den fortfarande när vi är iväg hos släkt och vänner som inte har en riktig stol...

Köp en!!! :)

Svar på tråden Sack'n'Seat! Någon som har erfarenhet av en sån???