• jenny99

Hur länge är det normalt att ha 40,3 graders feber?

Min bästa väns pojk är strax över året och han har haft samma temp i 5 dagar,40,3 ungefär.

Han spyr lite nån gång per dag kanske med.
    Dessa dagar har han bara legat i sin säng hela tiden,knappt varit uppe något.Han äter inget,åt bara en portion gröt på dessa dagar...och dricker bara snålt med vatten.

Dom har varit på akuten,tagit prover men allt visar ok.
    Men hur länge är det normalt med feber?
    Kan detta vara kräksjukan (han kräks knappt något)?

Läkaren sa bara att dom skulle återkomma efter 1 vecka.
    Men jag känner mig orolig,mina barn var aldrig så sjuka,därför kollar jag med er.

• Svar på tråden Hur länge är det normalt att ha 40,3 graders feber?
  • Xay1de

Små barn kan ha ganska hög temp utan att det är någon större fara. Det är värre om vuxna får så hög feber. Men avvakta nån dag och se hur det utvecklar sig. Huvudsaken är att han inte börjar verka uttorkad. Kolla att han kissar och så

• Rosenöga

Men, de låter honom väl inte ha 40.3 hela tiden? De tar ner febern genom att ge febernedsättnade.. eller?

Sedan skulle mina barn inte få vara så sjuka så länge. Jag skulle söka läkare på nytt. Prover som inte visar någon infektion ena dagen kan visa på infektion redan nästa dag. Givetvis har det en orsak om febern är så hög under lång tid. Man får kämpa och inte låta det räcka med ett enda besök när de är så små och haft hög feber länge.

• jenny99

Jag tror absolut de ger honom febernedsättande.
    Hon är en jätte bra förälder och kan sånt här,så det är inte så att hon lämnar han bara i sängen.

Stackars liten..konstigt att ingen annan i familjen blivit sjuk,de har ju två barn till.
    Läkaren sa att det var virus,eller han trodde det.

Min vän kommer nog kontakta läkare snart igen.

• Rosenöga

Ja, det låter som hon har full koll. Visst kan det vara virus men han ska inte ha så där hög feber i 5 dag.+ 1 vecka. Hon håller säkert reda på att han inte blir slö, för då måste han ha hjälp.

• TUA

ge honom isglass,festisar och det han vill ha,det viktigaste är att få i vätska och se till att ge febernedsättande,max 7 dagar och gå till sjukhuset för att be om ett blodprov för att se om det är virus eller bacill.

Svar på tråden Hur länge är det normalt att ha 40,3 graders feber?