• Anna Paulita

Missnöjd med en IKEA möbel

För ganska precis 1 månad sedan fick vi vår nya IKEA soffa. Jag var hur glad som helst och kände mig supernöjd.

Men inte nu längre, dels har fodralet redan stretchats ut och är för stort på vissa ställen och sedan glider kuddarna ALLTID ut och det värsta, den största sittkudden har blivit böjd, den går ner där man suttit och upp om sidorna. (om ni fattar)

Är detta grunder för reklamation? Vet någon hur man går till väga? Att åka dit med möbeln för att de sedan ska säga att soffan är som den ska känns ju halvkul....

Har någon annan reklamerat en IKEA möbel?

• Svar på tråden Missnöjd med en IKEA möbel
  • Cuthalion

Det jag har hört om IKEA från andra trådar är att det inte brukar vara några problem att reklamera. Du kan ju alltid ringa till dem och höra hur de ställer sig till det hela

• AmandaaElisabeth

Hej!
    Vi var missanöjda med våran soffa från ikea då man fick massa stick från fjärdarna i rumpan och man kunde dra ur dom hela tiden hade fjädrar ÖVERALLT!

så vi skrev till dom och sa som det var och dom skicka nytt!

Så ta kort på eran soffa många bilder från olika vinklar o skicka in till dom och skriv hur det ligger till med den! :)

• Anna Paulita
    Cuthalion skrev 2008-12-08 23:28:00 följande:
    Det jag har hört om IKEA från andra trådar är att det inte brukar vara några problem att reklamera. Du kan ju alltid ringa till dem och höra hur de ställer sig till det hela
    Jag ska maila dem i morgon, tänkte bara höra vad folk har för erfarenheter....
  • Anna Paulita
    JohansAmandaa skrev 2008-12-08 23:28:13 följande:
    Hej!Vi var missanöjda med våran soffa från ikea då man fick massa stick från fjärdarna i rumpan och man kunde dra ur dom hela tiden hade fjädrar ÖVERALLT!så vi skrev till dom och sa som det var och dom skicka nytt!Så ta kort på eran soffa många bilder från olika vinklar o skicka in till dom och skriv hur det ligger till med den! :)
    Fast jag vill inte ha en ny, jag tror att detta problem kommer gälla nästa soffa också. Jag vill helst ha pengarna tillbaka och köpa en ny soffa.

Men jag ska ta en massa bilder....
  • Anna Paulita
    Queen70 skrev 2008-12-08 23:47:55 följande:
    är det tylösand?
    Nej, Kramfors.
  • Bodi

Har du skinn eller tyg? Jag har köpt en skinnsoffa på ikea ganska nyligen och är jätte nöjd.
    Tidigare hade jag en tygsoffa från ikea och var missnöjd nån vecka efter köpet.

• Anna Paulita
    Bodi skrev 2008-12-08 23:55:42 följande:
    Har du skinn eller tyg? Jag har köpt en skinnsoffa på ikea ganska nyligen och är jätte nöjd.Tidigare hade jag en tygsoffa från ikea och var missnöjd nån vecka efter köpet.
    Det är tyg. Jag gillar inte skinnsoffor.
  • Queen70

Aha..Funderade på både tylösand och kramfors, men fått höra att tylösand har sammaproblem som du beskriver. Den förlorar liksom formen snabbt och börjar se hängig ut. Då får jag ge fan i båda då,,,

• Jan H

En god vän lämnade tillbaka sina sängar efter 4 mån, inga problem.

• johandra

Det är bara att åka tillbaka med den...ni har 3mån öppet köp på den..vi återlämnade en fåtölj som vi haft i 2mån då den blev alldeles hård i armstöden och det var inga probs alls..:Ring o prata med dom först om du vill känna dig riktigt säker och skriv upp vem du pratade med så ska du se att det är lugnt...Det är sällan problem med reklamationer på ikea

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
Svar på tråden Missnöjd med en IKEA möbel