• Isabellee

Alvedon vid förvärkar

Har sedan i fredags fått förvärkar väldigt ofta. precis som kraftig mensvärk i rygg och mage.
    Har tagit två alvedon idag (första vid 4) den andra tog jag nu vid 22:15. Värken i magen försvann men inte den i ryggen. Den sitter fort.f i?
    Ska inte alvedon hjälpa vid förvärkar?

Gud vad allt detta gör mig förvirrad. tacksam för svar

• Svar på tråden Alvedon vid förvärkar
  • Tvåbarnsmamma84

Hej jag hade ont och tog alvedon mot onthet det gick ju över men inte i ryggen för det är små små värkar kvar + att magen är så stor.
    Koppla bara av ta ett varmt bad.

050607 Ebba&Amadeus 080814
  • Ninnis75

Är nog bara smärttopparna som lindras man kanske inte får bort 100% men det kommer och går och i pausen är det smärtfritt..

• Kajak

Jo alvedon ska hjälpa vid förvärkar.

Om du fortfarande har ont då är det riktig värkar.

Det har jag lärt mig då jag väntade första barn (-06) och det stämmer tycker jag.

Med första barn åt jag 2 alvedon o dom förvinner inte så vi föstod genast att det ör riktig värkar, ca 5 timmar senare kom dotter. (från första värk tills hopn kom var 6 timmar)

• Kajak

hann inte skriva färdig...

Med sonen åt jag 2 alvedon o förvärkar försvann sen kom rikitg värkar ca 4,5 timmar senare efter förvärkar försvann.

Så alvedon ska hjälpa när man har förvärkar.

• Sefi

Det beror väl på hur pass smärtsamma förvärkarna/SD är. Alvedon tar bort det mesta av dom som jag fattat det. Men har man väldigt smärtsamma SD så kan det vara så att man behöver dra ner på tempot lite.

Jag hade en kväll riktigt många förvärkar som höll på i sisådär 5-7 timmar. Gjorde ont trots bad och en alvedon. Jag ringde då min faster som råkar vara BM och hon sa att jag skulle ringa förlossningen. Sagt och gjort ringde jag och dom tyckte vi skulle komma in. Väl framme där slutar dom!! Typiskt värre. Nåja dom tog iaf en CTG kurva och sen gjorde BM en undersökning och kolla om jag var öppen nåt. Men det var jag inte så jag fick två alvedon och sen åka hem. Det var bara vanliga förvärkar. Men jag hade stressat hela helgen innan och jobbat också så det påverkade garanterat.

Efter det har jag haft det rätt lugnt. Har känt en del SD men inga som gjorde så ont som den gången.

Svar på tråden Alvedon vid förvärkar