• Alexanders Mammma

vilken blöja har eran 1,5 åring?

vilka blöjor använder ni till era 1,5 åringar. Min son fyller 2 år i april 09 och vi har testat lite olika. Just nu har vi Libero Up&go men tycker att de läcker vid benen om han bajsat mycket på morgonen. Vi måste alltid byte blöja innan han dricker morgonvällingen för efter den bajsar han o då kan det ändå läcka igenom på sidorna. Ibland även att vi just satt på honom ny blöja.

vilka tycker ni är de mest prisvärda blöjorna? Finns ju på Lild, Coop, bamboo, citygross osv. Kanske ska man testa nån av dessa? Hur mycket kostar de och hur många är det i varje paket? Huggies har jag testat och det funkar i vissa lägen..

Pampers har vi också haft o de funkar ok, men undra lite om de andra lågprismärkena. Man vill ju att det ska vara bra blöjor framför ett lågt pris men kannske kan man få både och??

stolt mamma till Alexander
  • Svar på tråden vilken blöja har eran 1,5 åring?
  • LyNxQ

Icas byxblöjor tyckte vi funka fint!
    Pampers byxblöjor var för smala i grenen så de läckte.

Oftast köpte vi byxblöjor för de var så smidiga och dottern slappa att bli irriterad på magen eftersom det var mindre skav.
    Men köpte vi "vanliga" blöjor valde vi Libero

• Halvblod

Vi använder Huggies och de har i princip aldrig läckt för oss. Är dessutom ganska billiga.

• Halvblod

Neithotep skrev 2008-12-09 00:15:35 följande:

Just nu huggies men i vanliga fall Libero strl nr 6.
    OJ Vi har precis kört ett paket Libero strl 4 vilket var lite stort . Vi har visserligen en liten klenis men 2storlekar var ganska stor skillnad.
  • Neithotep

Nu är han inte 1,5år iofs, han är 1år och 3 månader men han väger drygt 13kg och är knappt 80cm. Visst är det nr 6 som är näst störst..? Tänkte så jag inte blandar ihop de =)

• Teskedsmamman

Up&go kan vara värdelösa på natten, jag funderar allvarligt på att köpa huggies nattblöjor, just för att vår son har magproblem och har konstanta diarréer och vi byter många gånger båe pyjamas och sängkläder på morgonen...

Vanliga blöjor är bättre på natten jämfört med byxblöjor.... vi har vanligtvis Willys byxblöjor och dem är jag supernöjd med... utom på natten just.

Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • Lincon

Vi använder Libero Up&Go nr 6 och på natten Libero Comfort nr 6, dock är de på gränsen till för små, har han kissat mycket så kan de läcka igenom och de börjar se för små ut, så efter detta paketet blir det nr. 7:or för natten!

• Halvblod

Neithotep skrev 2008-12-09 00:22:28 följande:

Nu är han inte 1,5år iofs, han är 1år och 3 månader men han väger drygt 13kg och är knappt 80cm. Visst är det nr 6 som är näst störst..? Tänkte så jag inte blandar ihop de =)
    Vet faktiskt inte vilka storlekar det är i Libero eftersom vi inte brukar ha det. Vi har stl 3 i Huggies.

Men Huggies är bra för oss som har just en klenis med smala ben. Pampers tycker v är helt värdelösa (läcker VARJE natt och ofta även dag) medans jag vet att vänner med knubbiga barn tycker att dom sitter jättebra.

Man får nog helt enkelt prova sig fram för att hitta vad som passar bäst.

De märken jag har hört massor av bra om är Willys och Lidl´s egna blöjor.
  • Alexanders Mammma

hej o tack för alla snabba svar!! Vi kanske ska testa att ha en vanlig blöja om natten och sen UP&Go på dagen. Vår son e ganska nätt i kroppen och jag har faktiskt ett helt paket med Libero Comfort fit (osäker på namnen men jag tror dte är det eller Discovery nånting..) Kanske ska köra med dom på natten för jag känner mej säkrare på dem än på byxblöjan. Men tänkte att man kanske inte "har" vanliga blöjor på så här "stora" barn på dagen utan att det mest e UP&GO, fast det e ju så olika hur dte funkar..

stolt mamma till Alexander
  • Evangeline72

Vi provade de flesta märken och kom fram till att Libero och Pampers var de bästa. Dock så händer det olyckor med de blöjorna också, kanske behöver man justera storlek i de lägene. Huggies är också helt ok men inte riktigt lika bra som de andra enligt mig.

• Busbellan

Vi har libero up&go strl. 4 (7-11 kg) till dottern på 17 mån, de har aldrig läckt

Mamma till Nora, August och Ella
  • Familytime

Vi har Pampers up and go nr 4. Vet inte vilka kg det handlar om, men han väger väl runt 11 kg. De kostar 95 kr, så jag tycker de redan är rätt billiga.

• Teskedsmamman
    Neithotep skrev 2008-12-09 00:22:28 följande:
    Ytterligare ett bevis för att jag har små barn... så mycket väger min 3-åring!
    Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
Svar på tråden vilken blöja har eran 1,5 åring?