• Solvår H

Vilken färg täcker grått hår bäst?

Åh, är inte ens 35 och har fått grå stänk i luggen, gillar det INTE! Jag tonade håret med en brun färg från Loreal (nivå 3) som skulle täcka alla gråa hår perfekt men tre (!!!) tvättar senare syns det grå igen.

Kan någon tipsa om ett tonings/färgningsmärke som funkar?!

• Svar på tråden Vilken färg täcker grått hår bäst?
  • lillatuss74

jag kör med en färgning från loreal.
    grönt förpackning som jag köper på ica.
    döljer det gråa ända tills det tyvärr växer fram.
    har haft oturen att ha grått år sen jag var 28, så jag är van.
    kan kolla ikväll på förpackningen vad den heter exakt.

• Solvår H

lillatuss74 skrev 2008-12-09 09:00:28 följande:

jag kör med en färgning från loreal.grönt förpackning som jag köper på ica.döljer det gråa ända tills det tyvärr växer fram.har haft oturen att ha grått år sen jag var 28, så jag är van.kan kolla ikväll på förpackningen vad den heter exakt.
    Åh, det vore supersnällt!
  • Trolli

Vilken färg vill du ha på håret? Ljust eller mörkt eller rött?

• Solvår H

Brunt, kastanjebrunt eller lite ljusare. Det är min normala hårfärg.

• gagge

Du ska ha en av grundfärgerna som det heter...

kan ta ett exempel med wellas färger (nivå 3) . om du är ute efter en varm brun färg ska du ta 6/0 + 6/7 då blandar du i grundton i den bruna så täcks det gråa håret mycket bättre.

Lycka till!

Mina älskade två prinsessor!
  • Trolli
    Svar på #4
    Solvår H skrev 2008-12-09 09:08:44 följande:
    Brunt, kastanjebrunt eller lite ljusare. Det är min normala hårfärg.
    Oki doki.. Ett tips är att färga det! Inte tona.. För det brukar inte täcka..
    Köp lite "dyrare" märke typ Schwartskopf inte Mood och såna.. För de är inte lika bra.. Och ta nån färg som är lite mörkare så borde de täcka
  • Solvår H

gagge skrev 2008-12-09 09:10:21 följande:

Du ska ha en av grundfärgerna som det heter...kan ta ett exempel med wellas färger (nivå 3) . om du är ute efter en varm brun färg ska du ta 6/0 + 6/7 då blandar du i grundton i den bruna så täcks det gråa håret mycket bättre.Lycka till!
    Ah, men vilka är grundtoner? Alla nivå 3 eller olika? Kan jag färga bara luggen den här gången eftersom resten av håret blev bra av förra toningen?
  • gagge

Ja, så länge du tar samma färs som förra gången fast blandar upp det med en grundton. (lika mkt av båda)

Nä, alltså nivå 3 anger att det är en permanent färg.

Jag jobbar själv med wellas färger därför vet jag att dom heter ex. 6/0, så 6:an står för mörkhetsläge och 0:an för att det är en grundton.

Men sen vet jag inte vad dom andra heter som man köper ut i butik, ex. loreal eller så.
    får kolla i färgkartan

• Solvår H

gagge skrev 2008-12-09 09:15:10 följande:

Ja, så länge du tar samma färs som förra gången fast blandar upp det med en grundton. (lika mkt av båda) Nä, alltså nivå 3 anger att det är en permanent färg. Jag jobbar själv med wellas färger därför vet jag att dom heter ex. 6/0, så 6:an står för mörkhetsläge och 0:an för att det är en grundton. Men sen vet jag inte vad dom andra heter som man köper ut i butik, ex. loreal eller så.får kolla i färgkartan
    Tack så hemskt mycket. Om jag tar en wellafärg med 0 i och blandar upp täcker det grått alltså?
  • gagge

japp ska göra iaf... funkar med dom färgerna vi har på salongen iaf

Svar på tråden Vilken färg täcker grått hår bäst?