• Emmis 79

blödning en vecka innan bim, varför?????

Jag har alltid en menscykel på ca 27-28 dagar. Denna månad har jag fått en liten blödning dag 22 som idag (dag 27) fortfarande håller i sig, vad är detta har aldrig förut haft så här??? Jag blöder INTE som vid mens utan mkt mindre...det liksom kommer o går... varför blir det så här???

• Svar på tråden blödning en vecka innan bim, varför?????
  • Emmis 79

men blöder man i 5 dagar då?
    ngn mer som har erfarenheter eller så...?

• LC04

Precis så hade jag förra månaden. Hade små brunaktiga flytningar 5-6dagar innan mens. Har aldrig haft så innan och det är ju typiskt att det ska vara annolunda när man vill bli gravid.

• Emmis 79

LC04 skrev 2008-12-09 10:05:10 följande:

Precis så hade jag förra månaden. Hade små brunaktiga flytningar 5-6dagar innan mens. Har aldrig haft så innan och det är ju typiskt att det ska vara annolunda när man vill bli gravid.
    Fick du mensen sen som vanligt på bim? Ja detta är skit!
  • LC04

Ja tyvärr
    Men det är ju många som har lite blödningar och sen är gravida så det är ju inte kört än för dig.

• screen

hej
    jag har ocks haft sådär nu den senaste månaden.....hade mens först den 9 nov sen kom det iegn den 24 nov, fast till och frånsom du säger....och nu fick jag "mens" igen den 5 dec som är borta nu....???? jag fattar ingenting, har aldrig haft såhär förr... man blir ju lite orolig på vad det kan vara...för några graviditetssymptom har jag väl inte tycker jag....
    illamående är jag varje kväll och ilningar i tjejmagen, men det kan ju vara för mensens skull lixom....
    jag har inga ömma bröst eller nåt....Knepigt!

• screen

ingen som har någon aning om vad det kan vara.....vore jättetacksam om någon visste något....

• LitenBlomma

Skulle tippa på nidis som de andra skriver, jag får det när jag är gravid.

Ludwig -020227 & Meja -080311 & MA sept 08
  • screen

men blöder man som mens då fast i bara 2-3 dagar???

• LitenBlomma
    screen skrev 2008-12-09 14:20:54 följande:
    men blöder man som mens då fast i bara 2-3 dagar???
    Olika från person till person och från grav. till grav. Med sonen så blödde jag så mycket att jag använde trosskyd och t.o.m binda. En gyn. läkare sa till mig 3 dagar innan jag plussade att jag hade en börjat till mens.

När jag väntade dottern förra året så rann det färskt blod vid gyn. undersökningen och tanten vill inte ens göra ett grav test för hur kunde jag tro att jag var gravid?! Hon gav mig bara en extra stor binda. 2 dagar senare plussade jag.
  • screen

men hade du inga andra grav. symptom då under tiden lixom..???

• LitenBlomma
    screen skrev 2008-12-10 09:23:49 följande:
    men hade du inga andra grav. symptom då under tiden lixom..???
    JOOOO, jag kände mig riktigt jädra på smällen från veckan innan Bim. Men om en utbildad gyn. läkare säger att man har mens och att man inte ens behöver ta ett gravtest och dumförklarar mig för att jag ens tänker tanken så vad ska man tro???
    Tur att jag litar på min egen kropp och tog ett test ändå!
  • screen

Ja, det kanske var tur det...=) jadu, jag vet inte vad jag är för nåt...hmm...det enda jag känner är att jag känner mig lite illamående men ändå hungrig...=S jag vet inte vad det är med mig....jag har slutat blöda nu iaf.....igen! får väl se om nästa gång blir till veckan om det ska fortsätta såhär...hmm!

• LitenBlomma
    screen skrev 2008-12-10 09:38:45 följande:
    Ja, det kanske var tur det...=) jadu, jag vet inte vad jag är för nåt...hmm...det enda jag känner är att jag känner mig lite illamående men ändå hungrig...=S jag vet inte vad det är med mig....jag har slutat blöda nu iaf.....igen! får väl se om nästa gång blir till veckan om det ska fortsätta såhär...hmm!
    Hur mycket har du blödit?
  • Emmis 79

Efter att ha småblödit från fre-mån så började den "vanliga" mens blödningen i tisdags (vilket oxå var då ja skulle ha bim), kroppen hade väl fått fnatt antar jag. Tbx till ruta 1 igen

• LitenBlomma
    Emmis 79 skrev 2008-12-10 13:03:28 följande:
    Efter att ha småblödit från fre-mån så började den "vanliga" mens blödningen i tisdags (vilket oxå var då ja skulle ha bim), kroppen hade väl fått fnatt antar jag. Tbx till ruta 1 igen
    Bönan kanske försökte fästa men så gick nåt snett och så fick du mens som kanske egentligen var ett tidigt missfall. De som testar tidigt, typ Bim minus några dagar och som sen får missfall skulle egentligen inte veta om det om de inte hade testat sig.
  • Emmis 79

Ja så kanske det va... vem vet. Nu gör jag uppehåll o verkstan för ska utomlands nästa månad o vill inte vara gravid i de första veckorna då.

• LitenBlomma
    Emmis 79 skrev 2008-12-10 13:31:33 följande:
    Ja så kanske det va... vem vet. Nu gör jag uppehåll o verkstan för ska utomlands nästa månad o vill inte vara gravid i de första veckorna då.
    Ha det så trevligt! Och lycka till sen när du är tillbaka
  • screen

9:enov var ju mens så då blödde jag som vanlig mens...sen den 24:e nov blödde jag som mens första dan/natten, sen blev det bara lite lite, i två dagar till...och nu den 5:e dec så har jag blödig lite i tre dagar....inte som mens men ändå så pass så jag behövt tampong eller binda....

Svar på tråden blödning en vecka innan bim, varför?????