• päronp­uss
    Äldre 9 Dec 10:10
    1503 visningar
    3 svar
    3
    1503

    ältar jag??

    vet inte om det är jag som ältar eller min son..
    allt har alltid varit super på dagis(små barn små bekymmer)men för ett tag sedan så började en unge som vi kan kalla S på min sons dagis..han har nån form av ADHD med resurspersonal.han vart utfryst av dom flesta barnen utom min härliga unge som är noga med att alla får vara med!men efter ett par månader så ville inte min son gå till dagis mera...han sa att S slog honom mycket.jag pratatde med personalen och det stämde ju inte nog med det,S "tog" min son bästa vänner och han fick inte längre vara med.....personalen försökte få min son till att leka med fler barn men det är ju svårt när han hade sina bästa vänner!
    men sen fortsatte hans snack varje dag"jag vill inte gå till dagis mera"S slår mig" "ingen leker med mig"huuuua vad hemskt det är att få höra såna saker!!!!!!!!!!!!!!inte lätt att inte vilja lägga sig i!har haft en bra dialog med personalen hela tiden,men sen började min son betee sig dumt...han vart en martyr=var taskig mot nån unge och vart sen ledsen för att"ingen leker med mig"han började ljuga om att S slog honom villket han hade slutat med.min sons tal är inte det bästa så vi började tro att han hamnat utanför gruppen pga det....nu har det väl blivit bättre på dagis men han säger fortfarande hjärtskärande saker,jag har ju värdens radar på när jag lämnar på dagis nu....och minsta lilla att nån inte säger hej så är hela min dag förstörd klart man är känslig när det gäller ens barn och mobbning e fan det värsta jag vet!!!!vi umgås med några föräldrar på dagis och barnen leker kanon,men ändå känns det som om han inte hänger med på dagis...är det här nån 4 års revolt???eller suger hans dagis??vad ska man göra?har tänkt på att byta till ett mindre dagis men tänk om det är som fröknarna säger att han hittar på en massa,då löser man ju inget med att byta!faaaan jag vill att han ska springa in på dagis och att alla eller några barn kommer fram och säger HEJ!!!!
    långt vart det här men det kändes bra att skriva av sig
    känns som min son har blivit så anorlunda,kan ju va att han börjar bli stor.men kommpisar är ju så viktigt den här åldern och han har ingen bästa vän på dagis....

  • Svar på tråden ältar jag??
  • Jeanne­DArc
    Äldre 9 Dec 10:27
    #1

    har det pågått länge eller? Om inget funkar och han själv vill byta hade jag nog gjort det faktiskt.. men jag är ingen expert.

  • Harper­Seven
    Äldre 9 Dec 11:01
    #2

    Kan ni inte bjuda hem hans "före detta" bästa vänner? Så att de får chansen att i lugn och ro bygga upp relationen igen. Ta en i taget. Försäkra dig om att det går bra innan du lämnar barnen ensamma.

  • päronp­uss
    Äldre 9 Dec 13:25
    #3
    Svar på #2
    jomen dom gör ju det,har hur kul som helst.men sen när det är dags för dagis så står ju den här andra ungen ivägen!känns som min son fått offra sitt roliga för att den här ungen ska"fungera" jag tycker att det är jätte dåligt av hans föräldrar att sätta han på ett så stort dagis när han har uppenbara problem!han är hemsk och jag älskar alla barn!!!men hade min son haft ADHD så hade jag inte valt detta dagis för han är fortfarande utsatt och har utbrott och slåss...mot alla men det är min son som tagit åt sig mest av detta,han blir rädd!och börja hänga med andra barn helt plötsligt är ju inget som händer över en natt....men han är omtyckt men han vill ju va med sitt gäng och får han inte det så blir han martyr mot dom andra..moment 22 men det löser sig,hoppas jag.han är ju inte mobbad men lite utanför men han måste väl känna själv att det inte är kul att vara med sitt gamla gäng nu när S är med.han väljer nog nya polare snart det är bara det jag vill att han ska vilja!
Svar på tråden ältar jag??