• Anonym

Sexuellt attraherad till en annan, hur tar men sej förbi det?

Känner mej så äcklad av mej själv. Har en underbar sambo som jag älskar över allt annat, men likt förbannat så är jag så attraherad av en annan man. Då är det bara sexet jag vill åt, ingen relation eller nånting. Lyckligtvis bor vi rätt långt ifrån varandra så vi kommer antagligen aldrig träffas. Men jag tänker på honom hela tiden. När jag har sex med min sambo ser jag den andra framför mej. Så äckligt! Känner mej falsk o som en stor svikare, min sambo skulle bli förkrossad om han visste.
    Hur släpper man tankarna om den andra egentligen? Har redan brutit all kontakt med honom då jag inte vill att det ska förstöra mellan mej o min sambo. Jag är inte speciellt sexuellt erfaren så jag gissar att det är det som triggar också, det tillsammans med den andras utseende.

Vill inte känna såhär, men så fort jag blundar så är han ju där. Hur kommer man igenom det? Mår verkligen dåligt av det.

• Svar på tråden Sexuellt attraherad till en annan, hur tar men sej förbi det?
  • Anonym (attraktion)

Jag kan bli sexuellt attraherad av någon jag ser på stan eller lär känna och jag ser inget fel i det så länge jag inte agerar på känslorna utan faktiskt håller mig till min make. Lika vet jag att han kan bli sexuellt attraherad av andra och det är okej för mig så länge det är mig han kommer hem till. Han skulle aldrig vara otrogen mot mig och jag skulle aldrig vara otrogen mot honom. Titta får man, tänka får man men agera på känslan är inte okej.

• Anonym

Hur kommer det sig att du är attraherad av honom, bara nyfikenheten, eller har du träffat honom tidigare, eller medans du och din nuvarande sambo varit tillsammans?
    Att vara nyfiken på någon ny är nog inte det minsta konstigt, men att det skulle vara bättre är ju ofta bara en illusion. Vad är det som gör den andra du fantiserar om så spännande?

• Anonym (samma här)

Du är inte ensam om det här. Bara det att man inte pratar om det offentligt, det är ju lite skamset.

Jag befinner mig i samma sits bara det att vi JOBBAR ihop!!

• Anonym
    Svar på #2
    Det är nog mest bara nyfikenheten, vi sågs en gång för några år sen, men då kände jag inget som det här. O då var jag singel. Men det är nått med hela hans uppenbarelse, hans kropp, hans röst, sättet han rör sej osv. Jag fattar det bara inte, har aldrig känt mej så här attraherad till nån nånsin. O jag är rätt medveten om att jag bygger upp hur han är i sängen o så i mina egna tankar. Men att få ha sex med nån som ser ut som han, waaaaa, den snyggaste o sexigaste jag sett. O så får jag dåligt samvete. Känner mej otrogen fast jag inte gjort nått. Men det kanske räcker med att tänka, vad vet jag. Vill bara komma över det här o kunna fortsätta som vanligt med min sambo. Men det känns helt omöjligt just nu.
  • Anonym
    Svar på #3
    Men oj, ännu värre! Hur står du ut?
  • Anonym (samma här)

Anonym skrev 2008-12-09 11:32:09 följande:

Svar på #3Men oj, ännu värre! Hur står du ut?
    Vi har dessutom kontakt via sms och msn....jag vet inte hur jag står ut. Men hemskt plågsamt är det iaf.
  • Trialanderror

Ser det inte som nått konstigt eller hemskt.
    Man kan inte styra sina känslor.
    Jag blir sexuellt attraherad av olika personer lite i omgångar... oftast är det av samma person som jag umgås rätt ofta med. Men så länge man vet vart man har sig själv så är det inget fel.
    Jag skulle tex. aldrig göra något med denna person även om tillfälle skulle ges eftersom jag älskar min tjej och vill bara ha henne.

• Anonym (samma här)

Anonym (samma här) skrev 2008-12-09 11:34:01 följande:

Anonym skrev 2008-12-09 11:32:09 följande:
    Vi har dessutom kontakt via sms och msn....jag vet inte hur jag står ut. Men hemskt plågsamt är det iaf.
    Samtidigt som jag inte vill göra något för att stänga honom ute och han känner likadant! Han är dock singelpappa.
    Vi kan bara stå och drunkna i varandras ögon...tiden står helt stilla och vi kan gå bredvid varandra och bara snudda vid varandra...det bara vibrerar om oss...ojoj..
  • Anonym (E)

Ähh ja tror de e rätt vanligt de där... försök inte stoppa tankarna bara för då kommer de sluta me att du drömmer om honom ännu mer... tillåt dej själv dagdrömma ett tag... o sen tror ja de går över av sej själv... du träffar ju inte mannen i fråga så då kommer tillslut fanatsierna tappa kraft... och gör dom inte de.. ja då kanske du bör fundera över om du ska ha ett förhållande överhuvudtaget... Alla blir attraherad av andra då och då... vore konstigt om man bara tände på sin egen parntner me tanke på alla miljarder människor som finns..

• Anonym
    Svar på #8
    Lider med dej, att träffa honom sådär.
    Jag hade kontakt med min på msn ockå, o vi satt o kollade på varandra i camen. Men sen blev mina känslor som dom blev o jag blockade honom illa kvickt. Han har smsat mej för att kolla vart jag tog vägen, o för att säga att han känner likadant.
    Svarade att jag inte kan ha kontakt med honom. Men det gör ju ont. Att veta att han finns där ute nånstans o känner samma för mej. Men aldrig att jag vill förlora min sambo. Aldrig att jag vill vara otrogen eller göra nått som skadar vårat förhållande. Om bara min hjärna kunde förstå det.

Skönt dock att läsa att jag inte är helt ensam.
Svar på tråden Sexuellt attraherad till en annan, hur tar men sej förbi det?