• Maddeliix

Ni som piercat tungan, behöver er hjälp..

Ska troligtvis på drop-in och pierca tungan idag men har lite frågor innan det.. Jag ammar ju åxå så vill ju gärna inte sluta äta och på så sätt sluta amma..

- Efter hur länge kan man äta riktig mat?
    - Hur många dagar är det svullet?
    - Kan man göra det fast man är förkyld?
    - Ni som fått "komplikationer" alltså infektioner och så, hur har det blivit för er? har ni tagit ur piercingen eller så?

• Svar på tråden Ni som piercat tungan, behöver er hjälp..
  • DreadHead

Endel kan köka kebab samma dag och svullnar ingenting, medan andra svullnar så mycket att de behöver söka läkarvård och kan bara äta flytande föda i flera veckor, så det är väldigt individuellt. Räkna med att svullna i någon vecka i alla fall.

Skulle inte rekommendera att pierca sig om man har en pågående förkylning i kroppen, speciellt inte orala piercings.

• dio

Det där är sås olika, jag kunde inte äta på en vecka, fick knappt i mig yoghurt. Min kompis åt nudlar samma dag
    Jag läspade i en månad haha.

Jag tror inte att det är rekomenderat att pierca sig under förkylning då immunförsvaret är lågt.

• pLeNa84

håller med föregående ang förskylningen... jag kunde äta samma dag, ett tips är att käka isglass =)
    Alla reagerar nog olika..

• Lillalevis

Jag blev rekomenderad att suga på isbitar första dagen, fungerade faktiskt!
    På kvällen åt jag samma mat som övriga familej, fast mixad till flytade form med lite mjök i, haha. Morgonen efetr var jag lite svullen men det la sig på någon timme.
    Åt vanlig mat från och med dagen efter och svällde inte upp mer alls =)

• Gotlandia

Hejsan blev det nåt?? själv kunde jag bara äta flytande i rumstemperatur den första veckan, sedan blev de riktig föda men det tog tid att få i sig kan jag lova! när jag haft hålet i 2.v spräckte jag det, men hade kvar det! blev flytande i ytterligare 2 veckor.

• Frk Svår

Efter 2-3 dagar kunde jag börja äta små tuggor av mat och jag läspade väl en vecka. Prata kunde jag göra hela tiden till min sambos förtret

Ang förkylningen beror det väl på hur sjuk man är. Redigt sjuk med feber osv skulle jag ju inte rekommendera.

Ev komplikationer kan jag dessvärre inte hjälpa dig med då jag inte fått några, tack och lov.

• sassysashgirl

Jag svällde och fick ont efter 2 dagar. Funkar då suuuper bra att lösa upp en alvedonbrus i lite lite vatten och låta vattnet gurgla runt i munnen 1 min, då försvinner den smärta man har!

Ang äta så är det helt olika. kökade glass med chokldsås samma kväll mne det mesta rann dock ut och jag drägglade som en bebis! annas gick det bra att äta efter någon dag!

Svar på tråden Ni som piercat tungan, behöver er hjälp..