Katten kissar i soffan...
Har fått en liten kattunge. Hon är så mysig, leker med oss och allt. Hon äter bra, dricker som hon ska. Gosar med oss och är allmänt social.
Nu till problemet: Ända sen hon kom till oss har hon kissat i soffan i arbetsrummet. Hon gör det på nätter när vi sover och på dagarna när vi är på jobbet. I början bajsade hon i soffan också men det har hon slutat med. Jag börjar bli trött på allt tvättande och undrar om hon nånsin kommer att sluta...?
Jag har fått tipset att sätta henne vid kisset så att hon känner sin doft och skälla på henne och sen sätta henne i kattlådan. Det har jag gjort men det verkar inte funka. Hon kissar och bajsar i lådan förutom när hon kissar i soffan och hon kissar inte på något annat ställe än i soffan i vardagsrummet.
Kan det vara så att hon protesterar mot något - att vi är borta eller så? Kännner hon sig ensam eller kan hon vara sjuk på något sätt.
Ska ta henne till veterinären men undrar om det är någon som har någon erfarenhet. Hon var 12 veckor när hon kom till oss och nu är hon 14 veckor.
Tacksam för alla svar!