• Oriocookie

Gardinproblem i köket

Planerar gardiner för nyinköpta huset för fullt och har fastnat i köket. Där finns det två fönster varav det ena är placerat ovanför diskhon. Jag är ett fan av panelgardiner, men ser det bara skumt ut att ha gardiner i stora fönstret och ingenting i det ovanför hon? Kappa i båda fönsterna är ju ett alternativ men jag gillar inte kappor.
    Hur skulle ni göra med gardiner i ett sånt kök?

*dagens I-landsfundering*

• Svar på tråden Gardinproblem i köket
  • missteddy

mitt kök  är lika jag köper panel gardiner till båda men det ena fönstret hänger jag den med krokar på bredden. om man har sådant mönster att det går att vända eller så finns det om man skickar efter kappor i vissa kataloger som har samma som pennel

• Analoga
    Oriocookie skrev 2008-12-09 12:45:26 följande:
    Planerar gardiner för nyinköpta huset för fullt och har fastnat i köket. Där finns det två fönster varav det ena är placerat ovanför diskhon. Jag är ett fan av panelgardiner, men ser det bara skumt ut att ha gardiner i stora fönstret och ingenting i det ovanför hon? Kappa i båda fönsterna är ju ett alternativ men jag gillar inte kappor.Hur skulle ni göra med gardiner i ett sånt kök?*dagens I-landsfundering*
    Du kanske inte behöver ha någon gardin alls i fönstret ovanför diskhon? och panelgardiner i det andra?

Nu vet jag ju inte exakt hur det ser ut hos dig...är fönstret ovanför diskhon stort eller litet?
  • kiron

Imitt vardags rum (i och för sig)
    Så har jag långa panelgardiner i ena fönstert och i det andra korta, de slutar vid fönster bänken. Annars e ju ett alt att ha kappa i ena fönstert, kan ju ha samma tyg!

Hugo 070421 & knodden i magen bf 090207
  • Zenobia

Våra fönster är så i vårat hus, i ena fönstret har vi panelgardiner och i den ovanför diskhon har vi en vit jalusi.

• LisaT

Hissgardiner har jag tänkt, det passar ju bra ihop med panelgardiner, då kan man ju ha båda och kapa av panellängderna höjd med diskbänken kanske?
    *kram och lycka till*

villavolvoochbarn.blogspot.com/

Svar på tråden Gardinproblem i köket