• groda06

Tips på snäll mat efter magsjuka!

Behöver hjälp med lite tips på mat till min dotter som har varit magsjuk och behöver "snäll" mat för magen! Magsjukan är över sedan i lördags men man märker att magen fortfarande är lite "sur". Min aideér är slut! Vad kan man göra för mat som är lite snäll! Alla tips mottages tacksamt!!Skrattande

• Svar på tråden Tips på snäll mat efter magsjuka!
  • TildaoEmmasMamma

kokt torsk och potatis, nån soppa?? vet inte, mina ideer var slut in nan jag började tänka... ;)

• groda06

Tack! Ja just fisk är typ det enda jag har kommit på själv oxåRäcka ut tungan visst är det svårt!

• Twixie

Kokt fisk, ris, potatismos. Egentligen all kokt mat som inte är kryddstark. Stekt mat kan vara hårt för magen samma med kryddstarkt mat. Vitt bröd framför grovt och hårt bröd. Nyponsoppa är också bra för magen efter magsjuka tycker jag. Mat i ugnen som inte får hård stekyta (t.ex kyckling där man tar bort skinnet på, fiskgratäng eller liknande). Maizenagröt tycker jag är bra och snäll mot magen om hon klarar mjölkprodukter!

(¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღ Malte ღ¸.?°´¯)
  • Bumbi6666

Rostat bröd, fil, rån... Det är ju ingen middagsmat men bättre att hon får i sig lite än inget... Lycka till!

• Luddvar

Jag tror hon kan äta det mesta bara det inte är för kryddigt eller för hårt stekt. Mjölkprodukter ska man förstås akta sig för att överanvända efter en magsjuka för det kan oroa tarmen.

• groda06

Tack för bra svar! Blir iväg till affären en sväng och fundera ut god kokt/ugnslagad mat! Skrattande

Svar på tråden Tips på snäll mat efter magsjuka!