• yeya

Teutonia Spirit S3 09

Hej!
    Har nyss beställt en teutonia Spirit S3. En svart blev det.

Men nu har jag blivit lite kluven om vi valt rätt färg. När vi pratade med säljaren så berättade han om 3 års garantin, vad den innehöll och inte. En sak som jag då reagerade på var att pga det höga UV skyddet så kan de inte inprignera (heter det så?) tyget så mycket, pga att det då kan vara skadligt för barnet. Då undrar jag om vi kanske skulle valt en annan färg en svart, pga "bleknings risken"?

kommentera gärna.

• Svar på tråden Teutonia Spirit S3 09
  • 1986

vi va inne idag med tittade på den. har inte beställt den ännu för vi ha inte bestämt färg på liggkorgen. men sittinsattsen ska vi ha svart. vi borg vid västkusten och hon sa att den kommer lätt blekas och att vi helst ska lägga en handduk eller nått över suffletten om den ska stå i solen länge.

• the M Bitch

Man ska ALDRIG lämna en barnvagn ute i solen. Tyget kommer garanterat att blekas (oavsett märke) och tänk bara så varmt det blir för barnet...

Impregnering har man för att det ska klara mer regn/fukt, så det har inget att göra med solblekning. Men man bör ju ändå alltid ha regnskydd på när det är regnigt eller fuktigt ute, så det spelar eg. ingen större roll.

• Sötboll03

Hejsan.

Vi har beställt samma vagn, oxå i svart..vart har du köpt den?är det 3 års garanti överallt?

Längtar efter den, den är så himla fin=)

• 1986

Sötboll03 skrev 2008-12-09 21:24:58 följande:

Hejsan.Vi har beställt samma vagn, oxå i svart..vart har du köpt den?är det 3 års garanti överallt?Längtar efter den, den är så himla fin=)
    där vi va inne och hörde va det bara ett år garanti men två år reklamationsrätt? hmm. ett år är väl lite lite eller?
  • the M Bitch

De flesta vagnar har ett års garanti på själva vagnen, 6 månader på tyger. Sedan har du enligt konsumentköplagen alltid 3 år på dig att påpeka ev fabrikationsfel.

Svar på tråden Teutonia Spirit S3 09