• redbull

Laxplanka?

Jag funderar på att göra Laxplanka i veckan. Men jag letar å letar efter recept men hittar ingentstans.
    Någon som vet hur man ska göra som så det blir så där supergod så min 14 åriga dotter bara älskar den

• Svar på tråden Laxplanka?
  • Cia o krabaten

laxplanka?
    vad innebär det?, hel file?

• Tessan24

stek en laxbit nästan klar, lägg på plankan. Spritsa mos runt och lägg en halv tomat på, ev. en bit bacon för mer smak. In i ugnen på 225 tills moset fått färg-klart!

• Cia o krabaten

Aaah, som plankstek

• Kenzie

Hollandaisesås är ett måste (lägg på efter plankan varit i ugnen), likaså baconlindad grön sparris eller haricot verts. En äggula i moset ger finare färg.

Älskade Theodor 060329 Efterlängtade Krypet BF 090505
  • redbull

tack så mkt för tipsen.... man måste alltså steka laxen först i stekpanna...jag trodde man la den på brädan och moset runt om...å så skulle allt bli klart där på brädan i ugnen.
    Går det lika bra med Smögensås?

• mistierioso7

redbull skrev 2008-12-10 01:41:22 följande:

tack så mkt för tipsen.... man måste alltså steka laxen först i stekpanna...jag trodde man la den på brädan och moset runt om...å så skulle allt bli klart där på brädan i ugnen. Går det lika bra med Smögensås?
    Tycker det låter godare med smögensås än holldandaise, det borde väl gå lika bra tycker jag?
Svar på tråden Laxplanka?