• reserverad

Du med kliande harbotten se hit!

Du som ocksa plagas av kliande harbotten kan val beratta for mig vilket shampo du anvander som funkar? Vet du varfor ditt harbotten kliar sa vill jag garna veta det ocksa.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-11 15:23
    Hudlakaren sa att jag ar allergisk mot parfymen i shampoo. Jag hade inte mjall eller nat sant. Hon sa att det ar ganska vanligt att ha just parfymallergi och att ibland gar det over och ibland sa dras man med det hela livet nar det val borjat.

Men jag funderar pa en sak, jag klarar ju av flera naturliga shampoon fran halsokosten och de ar inte parfymfria, vet nagon vad skillnaden ar? Anvander de naturliga tillverkarna riktiga oljor och det ar darfor det funkar och vanliga shampoon har syntetiska parfymer?

Ar det vanligare att reagera pa syntetiska an naturliga doftamnen? Kom mig inte for att fraga henne tyvarr nar jag var dar.

• Svar på tråden Du med kliande harbotten se hit!
  • Anonym (balsam)

hej.

Gå in på lockig.se och läs om balsam metoden som många där använder. Vissa av dem hade kliande hårbotten och det gick tydligen bort med att köra balsam metoden.

Lycka till

• och

Hej TS

Jag har köpt det absolut billigaste schampoot i affären, det som hade lägst antal tillsatser (och kostade typ femton spänn för en stor flaska). Nu kliar inte hårbotten alls.

• Anonym (12334)

Använd Balsam med extra fuktighet, sätt helosan eller nivea bodykräm i hår bottnen på med mjuk/färsk folie låt värka 20 min eller 10 min i VARM bastu( utan folie 1 timme), eller gå till din frisör och be om en oljebehandling.

Lycka till

• Carro W

Biolage Matrix Hydratherapi är det enda schampot som är bra för min hårbotten. Drygt är det också så även om flaskan kostar lite mer varar den hur länge som helst. Nåja, nästan iaf

www.biolage.com/products/biolage/hydratherapie.aspx

Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • drakvinge

Utan parfym....parfymer ställer till det.
    Sen finns det nåt på Apoteket mot torr hårbotten, minns inte vad det heter men är såååå skönt i kliperioderna.

Använder nu Barnängens schampoo, funkar bra.

• eeisor

Sunsilk anti dandruff for a sensitive scalp. Tack gode gud för det schampot, nu slipper man bli ruinerad som förr. Förut använde jag ett schampo från Loreal som kostade bortemot 200kr flaskan.

Min hårbotten börjar klia varje höst/vinter när det blir kallt och mössan åker på. Gissar att det blir för tätt och att det behövs mer luft eller liknande, eftersom det också blir bättre om jag har kort hår jmfrt med långt.

• heydee

Jag kör med Fructis Anti-Reapparance *nåt sådant står det på den*

• reserverad

Vilka bra tips ni kommer med.

Parfymfritt kor jag med och det funkar okej. Har Apoliva men det torkar ut mitt har ganska mycket. Fast battre det an kliande harbotten.

Och, vet du vilket marke det var?

Drakvinge, menar du den dar gelen man masserar in efterat? Den ar skon men tyvarr blir mitt har lite risigt och fett av det men jag anvander den anda i perioder.

Balsam, vilket marke pa balsam ar det? Om du vet, annars far jag leta sjalv. Borde inte haret bli ganska fett av att ha balsam? *funderar*

Ar det nagon som vet varfor man far kliande harbotten och reagerar pa de flesta shampon?

• Lady Blue

Usch jag har också väldigt kliande hårbotten och sår får jag lätt, börjar tro jag har psoriasis i hårbotten. Har hört det är tydligen ganska vanligt och mina symtom tyder på det. Har inte hittat något mirakelschampo eller balsan än men jag tar till mig lite tips här i tråden.

• Hemliga 72an

Finns Fungural på Apoteket som hjälper mot mjäll eksem som är den största anledningen till kliande hårbottnar.

Helvetet är öppet!
Svar på tråden Du med kliande harbotten se hit!