Min dotter kräktes en gång i natt och vi skickade till förskolan, fel??
Hela historien, min dotter har lätt för att kräkas. Hon är åksjuk, kräks om hon hostar för hårt osv.
Vi vaknade inatt av att hon hostade och sedan kräktes. Sen var allt bra även på morgonen, när min man lämnade henne på förskolan talade han om för en av personalen att hon hade kräkts en gång och att de skulle höra av sig om hon mådde dåligt.(detta talades inte om för någon av de andra)
När jag kom för att hämta dotter så var personalen irriterade för dottern hade talat om att hon kräkts inatt.
Då frågade jag om de inte fått höra det av min man, Svaret var då NEJ!
Sedan frågade jag hur det hade gått, jo men hon har mått bra vi har inte märkt något.
Och så frågade jag om hon bajsat eller så? Nej.
Då misstänker jag att det inte är magsjuka.
Sedan talade föreståndaren om att om de kräks så ska de vara hemma 48 timmar, vilket jag inte visste om annars hade jag inte skickat henne.
Har vi gjort fel eller har de gjort fel??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-09 19:27
Tack för alla era svar. Jag kommer inte lämna min dotter på förskolan nästa gång hon kräks. Ska vänta 48 timmar fastän jag är ganska säker på att det inte är magsjuka.(hoppas det inte händer allt för ofta i framtiden) Förstår att personalen blev irriterade, men känner nu att det inte endast var vårt fel. Har inte fått info om 48 timmarsregeln och personalen borde ha informerat oss om att det inte var ok att lämna henne. Vi hade omedelbart tagit hem henne:)