• pelagonia

Att anlita en målare ?

Hej

På grund av rök i lägenheten som vi skall flytta till så behöver vi anlita en målare.
    Lägenheten är en trea på 82 kvm. Och både väggar/tak måste målas.

Någon som vet på något ungefär vad det kan kosta ??

Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • Svar på tråden Att anlita en målare ?
  • planerat09

Bästa är nog att ringa ett lokalt måleri. I dessa tider kanske du kan komma billigt undan!
    //Stefan

• pelagonia
    planerat09 skrev 2008-12-10 09:26:09 följande:
    Bästa är nog att ringa ett lokalt måleri. I dessa tider kanske du kan komma billigt undan! //Stefan
    Skall göra det men dem måste ändå komma och titta..Jag bara undar om någon har erfarenhet av summor. Min svärmor ca 20-30000 och jag tycker det låter mycket.
  • johandra
    pelagonia skrev 2008-12-10 10:13:36 följande:
    Skall göra det men dem måste ändå komma och titta..Jag bara undar om någon har erfarenhet av summor. Min svärmor ca 20-30000 och jag tycker det låter mycket.
    det är nog inte helt omöjligt att det landar där nånstans....men ring o kolla på lite olika firmor och ta in offerter så får ni se vad det hamnar på...men det är bättre att räkna i överkant så blir man glatt överaskad om man fåre lite pengar kvar istället

Lycka till!
    Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
  • colanappen

om lägenheten är rökskadad måste väggar och tak behandlas innan målning då drar det lätt iväg i pris 20-30 låter helt rimligt i de sammanhanget.

• pelagonia
    colanappen skrev 2008-12-10 10:47:14 följande:
    om lägenheten är rökskadad måste väggar och tak behandlas innan målning då drar det lätt iväg i pris 20-30 låter helt rimligt i de sammanhanget.
    den är inte skadad, bara lukten som finns.
  • PetterL
    Svar på #6
    Lukten är väl också en sorts skada. För att komma till rätta med lukten måste väggar och tak målas med en så kallad spärrfärg. Dessa färger är betydligt dyrare än vanlig vägg- och takfärg.
  • Barbabok

Vi fick lite sån färg som man målar över röklukt med av en målare, hans pris för att köpa låg på ca 1500/5L. En strykning räcker i normalfallet, enligt målaren. Sen krävs förstås vanlig färg över det, 1-2 lager. Bara att räkna, tror din svärmor nog har rätt.

Jag är med parvel
  • pelagonia

Tack för era svar

Vet någon vilken färg man behöver för att täcka över nikotinet ? Vad kan det kosta ungefär ?

• Barbabok
    pelagonia skrev 2008-12-10 21:35:26 följande:
    Tack för era svarVet någon vilken färg man behöver för att täcka över nikotinet ? Vad kan det kosta ungefär ?
    Om målaren betalar 300/L kostar det nog minst det dubbla för en privatperson, men jag vet tyvärr inte vad färgen heter.
    Jag är med parvel
  • PetterL

Vi har använt en färg som heter Sigma Renova Isotop, som kostade drygt 1000 kr för 10 liter. Vi använde den inte för att spärra bort nikotinlukt utan för att hindra kvistar att slå igenom i ett tak, men jag tror att den fungerar på nikotin också.

Svar på tråden Att anlita en målare ?